Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KARİYER PLANLAMA Birinci Düzey ŞBP315 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ MERVE KOÇAK GÜNGÖR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. MERVE KOÇAK GÜNGÖR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Kariyer bilinci oluşturmak, öğrencilerin farklı sektörler hakkında bilgi sahibi olmalarını, kendi gelişimleri için kullanabilecek araçları tanımalarını sağlamak, en verimli ve mutlu olacakları alanlara yönlendirmektir.
Dersin Tanımı İş hayatının beklentileri ve dinamikleri konusunda farkındalık oluşturmak, öğrencilerin kişisel ve profesyonel gelişimlerine yönelik beceriler geliştirmelerini ve üniversitede alacakları eğitimden en yüksek faydayı sağlamaları amacıyla müfredata eklenmiştir.

Dersin İçeriği
1 Kariyer planlama dersi nedir? -Kariyer merkezi nedir? -Kariyer merkezinin yarar sağlayacağı konular nelerdir? -Kariyer merkezlerinden nasıl faydalanılır?
2 Zeka ve kişilik nedir? -Zeka ve kişiliğin kariyer ile bağlantısı nedir?
3 Bilgi, beceri, yetenek, yetkinlik kavramları nelerdir? -Bu kavramların kariyer ile bağlantısı nedir?
4 İnce beceriler ve teknik beceriler nedir? -Öğrencilerin neden bu becerilere ihtiyacı var?
5 Kariyer ve kariyer ile ilişkili kavramların açıklanması.
6 Üniversite hayatı boyunca öğrencilerin kariyerlerine katkı sağlamak için yapabilecekleri faaliyetlerin açıklanması (Akademik, Sosyal, Sanatsal ve Sportif etkinlikler).
7 Ulusal sivil toplum kuruluşları faaliyetleri ve gönüllü çalışma olanakları. Sivil toplum kuruluşu çalışanlarından öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler
8 Vize haftası
9 hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler.
10 Kamu sektörü çalışanlarından kariyer hikayeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler.
11 Özel sektör çalışanlarından kariyer hikayeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler.
12 Akademisyenlerin kariyer hikayeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler.
13 Girişimcilerin kariyer hikayeleri hakkında bilgilendirme ve öğrencilere üniversite hayatlarını nasıl geçirmeleri gerektiği konusunda tavsiyeler.
14 Yetenek kapısı nedir? - Öğrenciler için faydası nedir? - Yetenek kapısının kullanımı nasıldır? - Özgeçmiş nasıl olmalıdır?
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kariyer Merkezini ve faaliyetlerini tanır. Kariyer kavramını tanır.
2 Zekâ kavramını tanımlar, Zekâyı ve duygusal zekâyı birbirinden ayrı değerlendirir.
3 Kişilik kavramını tanımlar, Bilgi, beceri, yetenek, yetkinlik kavramlarını tanımlar, İnce ve teknik becerilerin farkını öğrenir.
4 Ders dışında, kariyerlerine katkı sağlayabilecekleri faaliyetler konusunda bilgilenir.
5 Çeşitli sektörlerde, kamu sektörü çalışanları, özel sektör çalışanları, akademisyenler ve girişimcilerin neler yaptığına dair fikir sahibi olur.
6 Özgeçmiş hazırlama konusunda deneyim sahibi olur.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2 Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3 Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4 Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5 Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6 Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7 Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8 Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9 Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10 Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11 Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12 Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14 Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15 Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16 Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 1 15
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 15 1 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     45
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı https://ytnk.tv/YtnkTv_KariyerPlanlamaDersi
Yardımcı Kaynaklar https://ytnk.tv/YtnkTv_KariyerPlanlamaDersi

Ders İle İlgili Dosyalar