Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi D.TİPİ AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİSİ II Birinci Düzey REH110 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ CİHAN AKICI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Ders Bilgisayar laboratuvarında dersin hocası tarafından yürütülmektedir. Öğrencilerin ders esnasında uygulama yaparak derse katılmaları sağlanmaktadır.
Dersin Amacı Seçilin örnek konu ve günlük hayatta karşılaşılabilecek bazı problemlerin çözümünde bilgisayar programlarından yararlanmak ve analitik düşünme becerisini kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Ders iki ana başlık altında tanımlanmaktadır. Bunlar hesap tablosu oluşturmak ve veritabanı oluşturup yönetmektir.

Dersin İçeriği
1 MICROSOFT EXCEL HESAP TABLOSU PROGRAMI’NA GİRİŞ I: 1- Microsoft Excel Hesap Tablosu Programı hakkında bilgilendirme , program menüsünün elemanlarının ve işlevlerinin anlatılması.
2 MICROSOFT EXCEL HESAP TABLOSU PROGRAMI’NA GİRİŞ II: Microsoft Excel Hesap Tablosu Programında Satır, Sütun, Hücre, Matris ve Sayfa Kavramı - Excel’de Mouse Kullanımı ve İmlecin Özellikleri - Çalışma Sayfasına Veri Giriş İşlemleri ve Verilerin Özellikleri - Sözel Değer, Sayısal Değer, Tarih, Zaman, Formül - Hücre Koordinat Kavramı - Hücrelere Ad Tanımlama
3 MICROSOFT EXCEL HESAP TABLOSU PROGRAMI: Microsoft Excel Hesap Tablosu Programı’nın Temel Çalışma İlkeleri 2- Tablo Hazırlama Örnekleri: Bir Uygulama - Verilere Yapılabilecek İşlemler - Kopyalama, Taşıma, Düzenleme, Biçimlendirme 3- Microsoft Excel Hesap Tablosu Programı’nda Formül Kullanımı - Hücre Aralığı Kavramı - Basit Temel Matematiksel İşlemler - Toplama, Çıkartma, Oran, Orantı, İşlem Öncelik Sırası vb. 4- Hazır Fonksiyon Kullanımı (Pratik) - Örnekler: TOPLA, ORTALAMA, MAK, MİN, KUVVET, KAREKÖK vb. 5- Örnek Uygulamalar Üzerinde Çalışma
4 MICROSOFT EXCEL HESAP TABLOSU PROGRAMI: Hazır Fonksiyonlar - Mantıksal Fonksiyonlar - EĞER, VE, YADA vb. - Operatörler ( =, >, <, >=, <=, <>) ve Örnek Olaylar Üzerinde Çalışma
5 MICROSOFT EXCEL HESAP TABLOSU PROGRAMI: Metin, Tarih ve Zaman Fonksiyonları, Veri Doğrulama İşlemi Uygulamaları ve Örnek Olaylar Üzerinde Çalışma
6 MICROSOFT EXCEL HESAP TABLOSU PROGRAMI: Excel’de Veri Tabanı Uygulamaları - Filtre Uygulama, Özet Tablo, Sıralama, Alt Toplam - Grafik Oluşturma Teknikleri ve Örnek Olaylar Üzerinde Çalışma
7 VERİ TABANI KAVRAMI Veri Tabanı Nedir? Veri Tabanının Temel Elemanları FILEMAKER VERİ TABANI PROGRAMI hakkında bilgilendirme ve program menüsünün elemanlarının ve işlevlerinin anlatılması.
8 FILEMAKER VERİ TABANI PROGRAMI: Alan Tanımlama İşlemleri: Metin, Sayı, Tarih, Zaman, Kapsayıcı, Hesaplama, Özet Alanlar ve Örnekler Üzerinde Çalışma
9 FILEMAKER VERİ TABANI PROGRAMI: Filemaker Veri Tabanı Programı’nın Modülleri - Gözat (Browse) Modülü - Tasarım (Layout) Modülü - Tasarım (Layout) Modülü Özellikleri
10 FILEMAKER VERİ TABANI PROGRAMI: Taşıma ve Boyutlandırma İşlemleri, Biçimlendirme ve Araç Çubuğu Kullanımı ve Örnekler Üzerinde Çalışma
11 FILEMAKER VERİ TABANI PROGRAMI: Alan Tanımlama İşlemleri, Seçenekler (Options) Düğmesinin Görevleri, Tasarım (Layout) Modülü Özellikleri, Yeni Tasarım (Listeli Görünüm) Hazırlama ve Örnekler Üzerinde Çalışma
12 FILEMAKER VERİ TABANI PROGRAMI: Filemaker Veri Tabanı Programı’nın Modülleri - Bul (Find) Modülü, Filemaker - Microsoft Excel Bağlantısı ve Örnekler Üzerinde Çalışma
13 FILEMAKER VERİ TABANI PROGRAMI : Düğme Oluşturma ve Örnekler Üzerinde Çalışma
14 FILEMAKER VERİ TABANI PROGRAMI : Örnekler üzerinde çalışma. Ders dönemi hakkında değerlendirme.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler Microsoft Excel programı hakkında bilgi sahibi olurlar.
2 Hesap Excel hesap tablosunu kullanarak verileri hesaplamalarda kullanabilir ve verileri sınayabilir.
3 Öğrenciler istenilen koşullara göre raporlama ve sunum yapabilir.
4 Öğrenciler veri tabanları hakkında bilgi sahibi olurlar.
5 İşletmelerde ihtiyaç duyulabilecek küçük ve orta büyüklükte veri tabanları oluşturarak devamlı kullanılabilecek programlar yapabilirler.
6 Analitik düşünce sistemi içerisinde problemler için programları kullanarak çözümler üretebilirler.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3 Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6 Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13 Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16 Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17 En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18 Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 5 5 25
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     68
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Alev SÖKMEN, Bilgi İletişim Teknolojileri (2012).
Yardımcı Kaynaklar Ders notları.

Ders İle İlgili Dosyalar