Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ENFEKSİYON HASTALIKLARI Üçüncü Düzey SEC223 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUSTAFA SİNAN KURŞUNLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUSTAFA SİNAN KURŞUNLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Enfeksiyon hastalıklarının bulaş ve korunma yollarını bilen. Kendini, çevresini ve hastaları enfeksiyon hastalıklarından koruma konusunda bilinçli sağlık teknikerleri yetiştirmek.
Dersin Tanımı Temel enfeksiyon ve enfeksiyondan korunma bilgisi

Dersin İçeriği
1 Enfeksiyon hastalıklarına giriş
2 El hijyeni ve El Hijyeni Uygulaması
3 Enfeksiyon Hastalıklarında Genel Belirtiler
4 Enfeksiyonlardan Korunma
5 Hastane Enfeksiyonlarının Tanımı
6 Hastane Enfeksiyonları (Damar İçi Kateter Enfeksiyonları ve Nozokomiyal Solunum Yolu Enfeksiyonu)
7 Enfeksiyon Kontrolünde Genel Önlemler
8 Cerrahi Alan Enfeksiyonları ve Üriner Sistem Enfeksiyonları
9 Ara sınav
10 Kan ve Kan Ürünleir ile Bulaşan Enfeksiyonlar
11 Solunum Yoluyla Bulaşan Enfeksiyonlar
12 Cerrahi aletler, ventilatörler, damar içi kateterler kullanımı gibi işlemlerle enfeksiyon bulaşı ve önlenmesi
13 Atık yönetimi
14 Ameliyathane ve Yoğun Bakım Ünitelerinde Enfeksiyon Kontrolü
15 Bildirimi Zorunlu Hastalıklar
16 Salgın
17 Final Sınavları
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Enfeksiyon hastalıklarının bulaş ve korunma yollarını bilir
2 Genel enfeksiyon kontrol önlemlerini bilir ve uygular
3 El hijyeninin önemini bilir ve uygular
4 Hastane enfeksiyonunun ne olduğunu nasıl ortaya çıkabileceğini ve alınabilecek önlemleri bilir.
5 Atık protokolünü bilir
6 ameliyathanelerde yapılması enfeksiyon kontrolü için yapılması gerekenleri bilir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alanı ile ilgili nitel ve nicel verileri toplar, bilgisayar destekli programlarla analiz eder ve yorumlar.
2 İşletme bilimi ile ilgili alanlarda özgün bilimsel çalışma yaparak, ulusal ve uluslararası literatüre katkıda bulunur.
3 Yaptığı bilimsel çalışmaları araştırmacılara ve diğer yararlanıcılara makaleler yoluyla yazılı; seminer, sempozyum, konferans ve kongre bildirileri yoluyla sözlü olarak aktarır.
4 İşletme ve çevresine ilişkin ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder, bunların işletme ve çevresi üzerindeki etkilerini tartışır.
5 İşletme bilimi ile ilgili alanlarda (yönetim, muhasebe, finansman, üretim yönetimi, pazarlama, sayısal yöntemler) ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve yönetimsel etik sorunları tespit eder ve bunlara çözüm üretir.
6 İşletmelerde insan kaynaklarının stratejik bir unsur olarak etkin ve verimli bir şekilde yönetilmesinin yollarını açıklar.
7 Bir yeni girişimin nasıl başlatılacağını ve girişimcilik sürecinin nasıl yönetileceğini gösterir ve uygular.
8 İşletmelerin uzun vadede sürdürülebilir rekabet üstünlüğüne sahip olması için izlenmesi gereken stratejik yönetim süreçlerini açıklar.
9 Üretim yönetiminde karşılaşılan problemler ve kullanılan yöntemler hakkında dünyadaki son gelişmeleri ve ortaya çıkan yeni yaklaşımları tartışır.
10 Üretim ve hizmet sektöründeki gerçek olaylar için standart süreleri tespit edip simülasyon modelleri tasarlar ve elde edilen sonuçları yorumlar.
11 Ekonomi, finans, muhasebe ve denetim alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri, bunların işletmeler ve piyasalar üzerindeki etkilerini takip eder ve tartışır.
12 Pazarlamanın temel alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla yorumlar.
13 Pazarlama biliminin, işletme bölümünün diğer anabilim dallarıyla etkileşimini açıklar ve yeni bakış açıları ile farklı konuları tartışır.
14 İşletmenin farklı alanlarına ilişkin problemleri teorik alt yapılarını ve bağlamsal koşullarını dikkate alarak tartışır.
15 Mevcut bir problemin çözümünde kullanılan yöntemler arasındaki farkları, avantaj ve dezavantajları tartışır.
16 Literatürdeki bir çalışmaya farklı yöntemler uygular ve problemin çözümü için yeni yaklaşımlar ya da yeni yöntemler önerir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     69
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders Notları
Yardımcı Kaynaklar Wilke Topçu A, Söyletir G, Doğanay M. Enfeksiyon hastalıkları ve Mİkrobiyoloji 2010.

Ders İle İlgili Dosyalar