Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEKSTİL TERBİYESİNDE BİTKİSEL KAYNAKLARIN KULLANIMI İkinci Düzey TEM 559 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUHAMMED İBRAHİM BAHTİYARİ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MUHAMMED İBRAHİM BAHTİYARİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Dersin amacı bitkisel kaynakların tekstil terbiyesinde kullanım olanakları hakkında bilgi sahibi olmaktır.
Dersin Tanımı Ders kapsamında bitkisel kaynaklardan elde edilen kimyasal yapıların tekstil terbiyesinde kullanım olanaklarının anlatılması planlanmaktadır. Bu kapsamda bitkisel kaynaklardan elde edilen yapıların tekstil materyallerinin renklendirilmelerinde ve fonksiyonelleştirilmelerinde kullanımına yönelik uygulama ve çalışmalar anlatılacaktır.

Dersin İçeriği
1 Tekstil Terbiyesinde Bitkisel Kaynakların Kullanımının Güncel Gerekçeleri
2 Tekstil Terbiyesinde Bitkisel Kaynakların Kullanımına Yönelik Tarihsel Süreç ve Beklentiler
3 Tekstil Terbiyesinde Kullanılan Bitkisel Kaynaklar ve Sınıflandırılmaları
4 Bitkisel Kaynaklara uygulanan Ekstraksiyon Yöntemleri
5 Bitkisel Kaynakların Renklendirmede Kullanımı
6 Bitkisel Kaynakların Renklendirmede Kullanımı - Doğal Boyamacılık
7 Bitkisel Kaynakların Renklendirmede Kullanımı - Doğal Boyamacılık
8 Bitkisel Kaynakların Renklendirmede Kullanımı - Doğal Baskıcılık
9 Ara Sınav
10 Bitkisel Kaynakların Tekstil Materyallerinin Fonksiyonelleştirilmesinde Kullanımı
11 Bitkisel Kaynakların Tekstil Materyallerinin Fonksiyonelleştirilmesinde Kullanımı – UV-Koruyuculuk
12 Bitkisel Kaynakların Tekstil Materyallerinin Fonksiyonelleştirilmesinde Kullanımı – Anti-mikrobiyallik
13 Bitkisel Kaynakların Tekstil Materyallerinin Fonksiyonelleştirilmesinde Kullanımı – Anti-mikrobiyallik
14 Bitkisel Kaynakların Tekstil Materyallerinin Fonksiyonelleştirilmesinde Kullanımı – Kozmetik Tekstiller
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tekstil Terbiyesinde Bitkisel Kaynakların Kullanımına Yönelik Tarihsel Süreç hakkında bilgi sahibi olmak
2 Tekstil Terbiyesinde Bitkisel Kaynakların Kullanımına Yönelik mevcut durum hakkında bilgi sahibi olmak
3 Tekstil Terbiyesinde Bitkisel Kaynakların Kullanımına Yönelik beklentiler hakkında bilgi sahibi olmak
4 Bitkisel Kaynakların Renklendirmede Kullanımı hakkında bilgi sahibi olmak
5 Bitkisel Kaynakların Tekstil Materyallerinin Fonksiyonelleştirilmesinde Kullanımı hakkında bilgi sahibi olmak
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 25 25
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Öğretim üyesinin ders notları
Yardımcı Kaynaklar - Haji, A., Bahtiyari, M.İ., 2021. Natural compounds in sustainable dyeing and functional finishing of textiles. In: Ibrahim N., Hussain C.M. (Ed.), Green Chemistry for Sustainable Textiles, Modern Design and Approaches, Woodhead Publishing - Elsevier Ltd., Duxford, pp.191-203. - Akçakoca Kumbasar, E. P. (Eds.), 2011, Natural dyes, InTech, Croatia. pp. 29-56 (ISBN 978-953-307-783-3). - Bechtold T. and MussakR., 2009, Hand Book of Natural Colorants. 1st edn. ed. UK:John Wiley and Sons. (ISBN: 978-0-470-51199-2). - Karadağ, R., 2007, Doğal Boyamacılık, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı, Döner Sermaye İşletmesi Merkez Müdürlüğü, Geleneksel El Sanatları Ve Mağazalar İşletme Müdürlüğü, Ankara. -Konu ile ilgili uluslararası makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar