Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HSK HAZIRLIK II Birinci Düzey ÇDE108 Zorunlu 2 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM ÜYESİ FEYZA GÖREZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin Çin’in Sui Hanedanlığından günümüze kadar olan tarihsel süreci kavramasını sağlamaktır. Öğrenciler, bu süreçteki önemli olayları, liderleri, reformları ve dönemin kültürel, edebi ve sosyal gelişimlerini öğrenerek Çin tarihi ve kültürüne dair derinlemesine bir anlayış kazanacaktır. Ayrıca, öğrenciler Çin’in modernleşme sürecindeki iç ve dış dinamikleri analiz etme becerisi geliştirecek ve bu döneme ait tarihi olayların günümüz Çin’ine olan etkilerini değerlendirebileceklerdir.
Dersin Tanımı Bu ders, Çin tarihinin Sui Hanedanlığından (581-618) günümüze kadar uzanan dönemini kapsamaktadır. Ders kapsamında, Çin''in siyasi, sosyal, kültürel ve ekonomik değişimlerinin yanı sıra, önemli hanedanlıklar, reform hareketleri, dış ilişkiler ve modern döneme geçiş süreci ele alınacaktır. Ayrıca, Çin tarihindeki dönüşüm süreçlerinin, edebi eserler ve kültürel birikimler üzerindeki etkisi incelenecektir.

Dersin İçeriği
1 Ders izlencesinin öğrencilerle paylaşımı, Kaynak malzeme tanıtımı, HSK 2. Seviye Sınav Uygulaması
2 HSK 2. Seviye Sınav Uygulaması
3 HSK 2. Seviye Sınav Uygulaması
4 HSK 2. Seviye Sınav Uygulaması
5 HSK 2. Seviye Sınav Uygulaması
6 HSK 2. Seviye Sınav Uygulaması
7 HSK 2. Seviye Sınav Uygulaması
8 HSKK 1. SEVİYE SINAVI HAZIRLIK
9 VİZE SINAV HAFTASI
10 HSK 3. Seviye Sınav Uygulaması
11 HSK 3. Seviye Sınav Uygulaması
12 HSK 3. Seviye Sınav Uygulaması
13 HSK 3. Seviye Sınav Uygulaması
14 HSK 3. Seviye Sınav Uygulaması
15 HSK 3. Seviye Sınav Uygulaması
16 HSK 3. Seviye Sınav Uygulaması
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 HSK sınav formatını, bölümlerini ve soru türlerini ayrıntılı bir şekilde anlayarak sınav stratejileri geliştirebilecektir.
2 HSK sınavına uygun kelime dağarcığı ve dilbilgisi yapılarında uzmanlaşarak sınavda etkili bir şekilde kullanabilecektir.
3 Dinleme, okuma ve yazma bölümlerinde hız ve doğruluğu artırarak sınav sürecini daha verimli bir şekilde yönetebilecektir.
4 HSK sınavında zaman yönetimi yaparak sınav sorularını belirlenen süre içinde tamamlayabilecektir.
5 HSK seviyelerine uygun model testler ve uygulamalar sayesinde sınav için gerekli olan pratik ve özgüveni kazanabilecektir.
6 Çin kültürü ve dili konusundaki bilgilerini geliştirerek sınavda yer alan kültürel referanslara daha duyarlı bir yaklaşım sergileyebilecektir.
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4 Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6 Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7 Edebiyat, kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8 Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9 Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanır.
11 Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12 Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 1 5
Ödevler 7 1 7
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 13 1 13
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     93
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı New HSK Level 1,New HSK Level 2,New HSK Level 3
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar