Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ENDÜSTRİ BİTKİLERİNİN BÜYÜME VE GELİŞME FAKTÖRLERİ İkinci Düzey TAB 540 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞRETİM ÜYESİ AZİZ ŞATANA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı; ayçiçeğinin (Helianthus annuus L.) verimliliğinde ve kalitesinde potansiyel bir artış sağlamak amacıyla genetik temelleri, genomiks ve modern moleküler uygulamaları ile yapılandırılmış klasik araştırmaları irdeleyerek ayçiçeği ıslahının temel prensiplerini kavratmaktır.
Dersin Tanımı -

Dersin İçeriği
1 Yağ bitkilerinde üretim hedefler, Ayçiçeğinde büyüme ve gelişme faktörleri
2 Ayçiçeği bitkisinde büyüme ve gelişme faktörleri
3 Soya bitkisinde büyüme ve gelişme faktörleri
4 Kanola bitkisinde büyüme ve gelişme faktörleri
5 Yerfıstığı bitkisinde büyüme ve gelişme faktörleri
6 Diğer yağ bitkilerinde büyüme ve gelişme faktörleri
7 Nişasta bitkilerinde üretim hedefleri Patates bitkisinde büyüme ve gelişme faktörleri
8 Patates bitkisinde büyüme ve gelişme faktörleri
9 Şeker bitkilerinde üretim hedefleri Şekerpancarı bitkisinde büyüme ve gelişme faktörleri
10 Şekerpancarı bitkisinde büyüme ve gelişme faktörleri
11 Lif bitkilerinde üretim hedefleri Pamuk bitkisinde büyüme ve gelişme faktörler
12 Pamuk bitkisinde büyüme ve gelişme faktörler
13 Tıbbi aromatik bitkilerde üretim hedefleri. Tütün bitkisinde büyüme ve gelişme faktörler
14 Tıbbi aromatik bitkilerinde büyüme ve gelişme faktörler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Endüstri bitkilerinin büyüme, gelişme ve üretimlerinde fizyolojik ve ekolojik temellerin öğrenilmesi
2 Endüstri bitkilerindeki gelişim evrelerinin kavranılması ve bitkisel üretim için gelişim dönemleri ile ekoloji arasındaki ilişkilerin kurulabilmesi
3 Endüstri bitkilerinin üretimi için genetik, bitki gelişim dönemleri ve çevre arasındaki ilişkiler dikkate alınarak üretim planlaması yapabilmenin kavranabilmesi
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine, Çayır-Mera ve Yem Bitkileri, Tarla Bitkileri Yetiştirme ve Islahı bilim dallarından birinde bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirebilme, yorumlama ve uygulama yapabilme becerisi,
2 Tarla Bitkileri alanındaki mevcut verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanabilme becerisi,
3 Tarla Bitkileri alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme becerisi,
4 Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme becerisi,
5 Tarla Bitkileri alanındaki uygulamalarda karşılaşılacak öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme becerisi,
6 Tarla Bitkileri alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme becerisi,
7 Tarla Bitkileri alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisi,
8 Tarla Bitkileri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilme ve denetleyebilme becerisi,
9 Tarla Bitkileri alanında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme becerisi,
10 Öğrencilere akademik kariyerlerinde kendilerini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazandırabilmek
11 Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonel davranabilme.
12 Tarla bitkilerinin tür ve çeşitlerinin tanımlanmasında kullanılan morfolojik ve genetik tanımlama yöntemlerini temel düzeyde öğrenerek uygulayabilecek düzeyde ön beceri kazanabilmek
13 Uzmanlık alanları ile ilgili olarak alanında çalışanlarla, alanı dışındaki daha geniş bilimsel topluluklarla ve toplumun geneli ile hem kendi resmi dilinde hem de bir yabancı dilde yazılı ve sözlü iletişimi ileri düzeyde kurma yetkinliğine sahip olabilme becerisi.
14 Çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olma; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olma ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma,
15 Çevreyi ve biyolojik çeşitliliği korumayı ön planda tutma, bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi,
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar [2.] Singh, B.P., 2010. Industrial Crops and Uses, CAB International, Printed and bound in the UK by CPI Antony Rowe, Chippenham, UK. 510p.[3] Wlley, N. (2015). Envronmental plant physology. Garland Scence.401s [4] Fowden, L., T. Mansfeld and J. Stoddart, Plant Adaptaton to Envronmental Stress, Chapman&Hall, London, ISBN: 0 412 49000 5, 1996 [5] Fosket, D.E., Plant Growth and Development, Academc Press, Caloforna, USA, ISBN: 0-12-262430-0, 1994 [6] Stalker H.T. and C. Chapman, Scentfc Management of Germplasm Characterzaton Evaluaton and Enhancment, IBPGR and North Carolna State Unversty, ISBN: 92-9043-141-5, 1989 [7] Forbes, J.C. and R.D. Watson, Plant n Agrculture, Cambrdge Press,UK, ISBN: 0521 417554, 1992 [8] Bahl, P. N. and P.M. Salmath, Genetcs, Cytogenetcs and Breedng of Crop Plants, Pulses and Olseeds, Scence Publshers, INC, USA, ISBN 1-886106-59-2, 313 p., 1996 [9] Wess, E.A., Olseed Crops, Second Edton, Blackwell Scence, USA, ISBN:0-632-05259-7,363p., 2000 [10]. Atakş, İ.K., Lf Btkler Yetştrme, T.Ü., Tekrdağ Zraat Fakültes Yayınları, No.104, Ders ktabı no:67, Tekrdağ, 121p, 1999 [11] Arıoğlu, H.H., Nşasta Şeker Btkler, Çukurova Ünverstes Zraat Fakültes, Ders Ktabı, no: 22, Adana, 91p., 1990 [12] Falconer, D.S. and T.F.C., Mackay, Introducton to Quanttatve Genetcs, Falconer&Mackay,ISBN:0586- 24302-5, 1996 [13] Wrcke, G. and W.E. Weber , Quanttatve Genetcs and Selecton n Plant Breedng, Walter de Gruyter, Berln, 401p., 1986 [14] Bhatla, S. C., and Lal, M. A. (2018). Plant physology, development and metabolsm. Sprnger. 1251s

Ders İle İlgili Dosyalar