Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜKETİM KÜLTÜRÜ VE TÜKETİCİ DAVRANIŞI İkinci Düzey Hİ 566 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MUSTAFA KOÇER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze, Sınıf içi anlatım
Dersin Amacı Tüketici davranışı ile ilgili kavram ve modelleri incelemek ve tüketim kültürünün alt bileşenlerini öğretmek
Dersin Tanımı Tüketim ve tüketici davranışı ile ilgili konuların, kavramların incelendiği bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Tüketici davranışına giriş
2 Tüketici davranışı ve diğer disiplinlerle ilişkisi
3 Tüketici davranışı-Pazarlama ilişkisi
4 Tüketici davranışı-medya ilişkisi
5 Algılama
6 Öğrenme ve hafıza
7 Motivasyon ve İlgilenim
8 Tutumlar
9 Benlik ve Kişilik
10 Değerler,Yaşam Biçimleri ve Kültür
11 Referans Grupları, Aile ve Cinsiyet
12 Satınalma Karar Süreci Çözümlemeleri
13 İletişim ve İkna Teknikleri
14 Kültürel Modeller
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tüketim kültürünün tarihsel gelişimini öğrenmek
2 Tüketici davranışı kavramı ve içeriği hakkında bilgi edinmek
3 Tüketici davranışını anlamak ve bilinçli tüketimi öğrenmek
4 Algılama, algılamayı etkileyen faktörler hakkında bilgi sahibi olmak
5 Motivasyon ve ilgilenim çeşitlerini ve modellerini öğrenmek
6 Tutum, tutumun fonksiyonları , unsurlar ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak
7 Benlik, kişilik, değerler, yaşam biçimi ve kültür konularını öğrenmek
8 Referans grupları, aile ve cinsiyet gibi unsurların tüketim kültürüne ve tüketici davranışına etkisini öğrenmek
9 Satınalma karar sürecini çözümlemek
10 İletişim ve ikna yöntemleri ile ilgili yaklaşımları öğrenmek

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Osmanlı Devleti'nin yıkılış sürecini anlatabilecek.
2 Osmanlı Devleti'nin yıkılış sürecindeki olayları, savaşları anlatabilecek.
3 Mondros Mütarekesi ve bu süreçte yaşananları anlatabilecek
4 Mustafa Kemal Atatürk'ün yeni Türk devleti kurma fikrinin doğuşunu ve gelişimini anlatabilecek
5 TBMM'nin ortaya çıkışı ve özelliklerini anlatabilecek
6 TBMM'nin yaptıklarını, karşılaştığı siyasi ve askeri olayları anlatabilecek
7 Kurtuluş Savaşı'nın hangi şartlarda kazanıldığını ortaya koyabilecek
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Ödevler 12 3 36
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 15 15
Toplam iş yükü     147
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Erdoğan Koç, Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayınları, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Banu Dağtaş, Erdal Dağtaş, Medya, Tüketim Kültürü ve Yaşam Tarzları, Ütopya, Ankara. Hüseyin Köse, Medya ve Tüketim Sosyolojisi, Ayraç, Ankara.

Ders İle İlgili Dosyalar