Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇAYIR-MERA EKOLOJİSİ Üçüncü Düzey TAB 312 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri --
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. SATI UZUN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. SATI UZUN
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Çayır ve meralarımızdan daha etkin yararlanmak amacıyla bu alanların ekolojik ve özellikleri hakkında bilgi vermek
Dersin Tanımı Çayır ve mera ekosistemlerinin ekolojik özellikleri hakkında gerekli teorik ve pratik bilgiler öğretilir.

Dersin İçeriği
1 Çayır ve meranın tanımı ve önemi
2 Çayır ve mera bitkilerinde yedek besin maddeleri, büyüme, otlatmanın ve biçmenin büyüme üzerine etkileri
3 Çayır ve mera bitkilerinde üreme veyayılma
4 Ekolojik faktörler-iklim faktörleri
5 Toprak faktörleri
6 Topografik faktörler
7 Yangın faktörü ve canlı faktörü
8 Genel tekrar ve arasınav
9 Mera ekosistemlerinin yapısı
10 Mera bitki örtüleri
11 Birincil bitki örtüsü gelişimi
12 İkincil bitki örtüsü gelişimi
13 Bitki örtüsünün gelişim evreleri
14 Bitki örtülerinde kararlılık ve bitki örtülerinin bozulması
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çayır ve mera ekosistemlerinin yapısını kavrar
2 Çayır mera ekosistemlerinde bitki gelişim süreçleri hakkında bilgi sahibi olur
3 Çayır ve mera vejetasyonları üzerine otlatma etkisi hakkında bilgi sahibi olur
4 Çayır ve mera vejetasyonları üzerine biçmenin etkisi hakkında bilgi sahibi olur
5 Ekolojik faktörler hakkında bilgi sahibi olur
6 Çayır ve mera kavramlarını bilir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Endüstri Mühendisli alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2 Endüstri Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir
3 Kritik ve yaratıcı düşünme yapısına sahip olur ve çalışma alanındaki problemleri çözme yeteneği kazanır.
4 Akademik etiğin öneminin bilincindedir.
5 Araştırma çıktılarını evrensel düzeyde akademik toplulukla ve toplumla etkin bir biçimde paylaşırlar.
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 16 16
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     69
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar Bakır, Ö., 1987. Çayır-Mer’a Amenajmanı. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları : 992, Ders Kitabı : 292, 362 s., Ankara. Altın, M., Gökkuş, A., Koç, A. 2011. Çayır ve Mera Yönetimi 1. cilt. Tarım ve Köyişleri Bakanlığı.

Ders İle İlgili Dosyalar