Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KLASİK SİYASAL DÜŞÜNCELER İkinci Düzey HİT 570 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri TURHISH
Eğitimin Dili
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli FACE TO FACE-CONFERENCE
Dersin Amacı Understanding political ideas
Dersin Tanımı Understanding the historical background of Political Thoughts

Dersin İçeriği
1 Eski Yunanda siyasal düşünceler
2 Sofistlerin siyasal düşüncesi
3 Sokrates siyasal düşüncesi
4 Platon siyasal düşüncesi
5 Aristoteles siyasal düşüncesi
6 Helenistik Dönemde siyasal düşünce
7 Roma Dönemi siyasal düşünce
8 Ortaçağda siyasal düşünce
9 Ortaçağda siyasal düşünce
10 Reform ve Rönesans döneminde siyasal düşünce
11 Reform ve Rönesans döneminde siyasal düşünce
12 Reform ve Rönesans döneminde siyasal düşünce
13 Reform ve Rönesans döneminde siyasal düşünce
14 Fransız İhtilali
15 Fransız İhtilali
16 Günümüzde siyasal düşünce
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 1- Antik Yunan’da öne çıkan siyasal düşünceleri öğrenir.
2 2- Orta Çağ''''daki siyasal düşünceleri yorumlayabilecektir.
3 3- Aydınlanma Dönemi siyasal düşünceleri yorumlayabilecektir.
4 4- Fransız Devrimi ve sonrasında ortaya çıkan siyasal düşünceleri yorumlayabilecektir.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2 Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3 Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4 Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5 İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6 Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7 Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8 Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Sokratesten Jakobenlere Batida Siyasal Düsünceler- Mehmet Ali Ağaoğulları
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar