Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÖĞRETİMDE PLANLAMA VE DEĞERLENDİRME İkinci Düzey EGB 602 Seçmeli 1 10.00 10.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Semra Demir
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Bu dersin amaci, öğretim sürecinin özelliklerini kavrayabilme, dersi etkili bir biçimde planlayabilme, uygulayabilme ve değerlendirmedir.
Dersin Tanımı Bu ders öğrencilerin, planlama, uygulama ve değerlendirme yeterliklerinin oluştuğu ve geliştiği bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Dersin amaçlarının belirlenmesi.
2 Öğretimde planlamanin önemi ve gereği.
3 Öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri.
4 Öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri.
5 Öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri.
6 Öğretim stratejileri, yöntemleri ve teknikleri.
7 Arasınav
8 İçerik düzenleme stratejileri
9 İçerik düzenleme stratejileri
10 Öğrenme-Öğretme süreci
11 Öğrenme-Öğretme süreci
12 Öğrenme-Öğretme süreci
13 Ölçme ve değerlendirme
14 Yıl sonu sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Planlama yeterliği.
2 Uygulama yeterliği.
3 Değerlendirme yeterliği.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Anatomi alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahip olma ve bunları geliştirip ve derinleştirebilme.
2 Anatomi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme
3 Anatomi alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapabilme ve çözüm önerileri getirebilme
4 Anatomi alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Anatomi alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Anatomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenmesini yönlendirebilme
7 Anatomi ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygulayabilme.
8 Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilme, etik davranma
9 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 5 70
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 10 10 100
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 5 25
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 8 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     247
AKTS     10.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Prof. Dr. Leyla Küçükahmet. Öğretimde planlama uygulama ve değerlendirme
Yardımcı Kaynaklar Prof. Dr. Özcan Demirel. Öğretimde planlama uygulama ve değerlendirme

Ders İle İlgili Dosyalar