Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SOLUNUM SİSTEMİ İkinci Düzey HİS 509 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili yok
Koordinatör DOÇ. DR. ESRA BALCIOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Esra Balcıoğlu
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Sınıf ve Laboratuar dersi
Dersin Amacı solunum sisteminin histolojisini ve fonksiyonlarını kavratmak.
Dersin Tanımı Solunum sisteminin genel histolojik özellikleri

Dersin İçeriği
1 Üst solunum sisteminin gelişimi
2 Burun boşluğunun gelişimi
3 Larinks ve trakeanın gelişimi
4 Larinks ve trakeanın gelişimi
5 Bronşların ve akciğerlerin gelişimi
6 Akciğerlerin olgunlaşması
7 solunum sisteminin genel özellikleri
8 Solunum epiteli
9 Burun boşluğu
10 Farinks ve larinks
11 Sınav
12 Trakea
13 Bronşial ağaç
14 Alveoller
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Solunum sistemi organlarını tanımlayabilme, değerlendirebilme
2 Solunum sistemi eklerini tanımlayabilme
3 Burunun histolojisini tartışabilme
4 Solunum sisteminin histolojisinin özelliklerini tartışabilme
5 Trakea ve bronnşların histolojisinin özelliklerini tartışabilme
6 İlgili konularla sunum tekniklerine uygun sunum yapabilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Histoloji ve Embriyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur,
2 Bilimsel bakışa sahip olur,
3 insan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olur ve buna uygun davranır,
4 Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenir,
5 Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanır
6 Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütme becerisini kazanır,
7 Bilimsel yenilikleri takip eder,
8 Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olur,
9 Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
10 Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanır,
11 Sunum ve aktarma becerisi kazanır,
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 14 42
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 14 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Histology a Text and atlas, Ross MH, Reith EJ, Romrell LJ. (Sec. ed). Williams and Wilkins, Baltimore 1989. Temel Histoloji, Y. Aytekin , Barış Kitabevi İstanbul 1998 The Developing Human, Moore KL, Persaud TVN. (5th. Ed)W.B. Saunders co. Philedelphia 1993.
Yardımcı Kaynaklar Laboratuvar malzemesi Histoloji ve embriyoloji anabilim dalı tarafından sağlanır.

Ders İle İlgili Dosyalar