Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRKİYE'DE ÖĞRETMEN YETİŞTİRME PROGRAMLARI Birinci Düzey EGB 516 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA GÜÇLÜ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı Türkiye''de öğretmen yetiştirme programları hakkında yeterlik kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Türkiye''de öğretmen yetiştirme programları konsunda bilgiler

Dersin İçeriği
1 Öğretmen yetiştirmenin tarihi gelişimi
2 1848-1923 arası
3 1923-1982 arası
4 1982’den günümüze
5 Öğretmen yetiştirmede MEB’nın rolü
6 Öğretmen yetiştirmede YÖK’ün rolü
7 Öğretmen yetiştirmede mevcut sorunlar ve çözüm önerileri
8 Proje sunumu
9 Proje sunumu
10 Proje sunumu
11 Proje sunumu
12 Ara değerlendirme
13 Grup çalışmasını değerlendirme
14 Dersin sonuç raporunu hazırlama
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğretmen yetiştirmenin uluslar arası ilkelerini bilir
2 Ülkemizdeki öğretmen yetiştirme sistemini bu ilkelerin ışığında değerlendirir.
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 4 10 40
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 10
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 30
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar YÖK ve MEB DokümanlarıYÖK ve MEB Dokümanları Sefer Ada. Z. Nurdan Baysal. Pedagojik Androgojik Formasyon ve Türkiyede Öğretmen Yetiştirme, Pegema, Ankara, 2013. Mustafa Yılmaz. Türkiyede Öğretmen Eğitiminin Temelleri, Nobel, 2013. Rıfat Okçabol, Türkiyede öğretmen yetiştirme sistemimiz Ütopya Yayınları Öğretmen Yetiştirmenin Bugünü ve Geleceği: Sorunlar ve Çözüm Önerileri Ali Rıza Erdem Anı Yayıncılık Leyla Küçükahmet, Öğretmen Yetiştirme (Programları Ve Uygulamaları) H.Hüseyin Dilaver, Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme ve İstihdam Şartları1994. Tayyip Duman, Türkiye’de Ortaöğretime öğretmen Yetiştirme, 1991. Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Eğitimi Dergisi

Ders İle İlgili Dosyalar