1 |
Bilgisayar destekli tasarım ve dersin işlenişi hakkında bilgilendirme. “Discovery Channel-Görsel Gerçeklik” belgeselinin izlenmesi ve insan ışık/renk algısı ve görme duyusu üzerine tartışma.
|
2 |
Raster (Bitmap) ve Vektör grafikleri hakkında sunum destekli anlatım. Karşılaştırmalı örnek inceleme ve iki tür grafik üretimi için kullanılan yazılımların tanıtımı.
|
3 |
Görsel algıya dayalı renk modelleri, insan fizyolojisi ve bilgisayar grafiklerindeki ışık/renk ilişkisi konusu, Renk modellerinin uygulamalı anlatımı.
|
4 |
Grafik/Video/Ses dosya kayıt formatları ve sıkıştırma yöntemleri konusu sunum destekli anlatım. Karşılaştırmalı örnekler için uygulama çalışması.
|
5 |
Fotoğraf işleme yazılımları ile fotoğrafik görüntünün işlenmesine yönelik uygulama çalışması. Photoshop ve Corel Photopaint araçları ile.
|
6 |
Vektörel tasarım programları ile (CorelDraw, Illustrator) çizim yöntem ve araçlarını öğrenmeye yönelik uygulama çalışması.
|
7 |
Vektör ve Raster grafiklerin ekran/web ve baskı için çözünürlük, renk modeli, ölçü birimi vb. açısından baskıya/yayına hazırlanması/kaydedilmesi.
|
8 |
VİZE SINAVI
|
9 |
VİZE SINAVI
|
10 |
Bir video/ses dosyasının analizi, üretim mantığı, çeşitleri, dosya kayıt formatları ve sıkıştırma mantığı konuları sunum destekli anlatım.
|
11 |
Adobe Premiere ile uygulama. Çekilmiş bir dizi fotoğrafın video görüntüye dönüşmesi için görüntü/ses birleştirme konuları örnek uygulama ve öğrenci çalışması.
|
12 |
Photoshop vb diğer programlarda üretilen görüntülerin adobe premiere programına çağırılması ve kullanımı, greenbox ve chroma key yöntemleri ile çok katmanlı görüntü bindirme ve anahtarlama yöntemleri. Video transitions yöntemleri tanıtımı ve öğrenciler ile eşzamanlı örnek uygulaması.
|
13 |
Rhino, 3D Studio MAX, Mudbox, Zbrush, Photoshop Extended3D, Catia vb 3Boyutlu tasarım programlarının işlevlerine göre tanıtılması. 3D Studio MAX kullanımına yönelik giriş konuları (program arayüzü, 3boyutlu sanal uzayı, görüş alanları, nesne yaratma, seçme/taşıma/ döndürme transformları, görüş alanı kontrolleri vb) uygulamalı anlatım. Öğrencilerin eşzamanlı uygulama çalışması.
|
14 |
3D Studio MAX programı ile polygon modelleme yöntemi ve modify kullanımı, temel render konuları, temel seviyede (trackview ile) animasyon konuları öğrencilerin eşzamanlı takibi ile uygulamalı anlatım.
|
15 |
3DsMAX, premiere, illustrator ve diğer programların birlikte kullanımı, dosya alışverişindeki problemlerin çözüm yöntemleri. Çözünürlük ve renk modeli dönüşümleri konularının örnek uygulamalar ile anlatımı.
|
16 |
FİNAL SINAVI
|
17 |
|
18 |
|
19 |
|
20 |
|