Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MEKATRONİK TASARIM İLKELERİ Birinci Düzey MEM 519 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ ERDEM ARSLAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ ERDEM ARSLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Mekatronik sistemlerin tasarımında kritik rol oynayan temel bileşenlerin anlaşılması ve açıklanması. Algılama, işlem yapma, ve hareket ettirme özelliklerine sahip mekatronik elemanların birleştirilmesi ve uyumlu çalışmalarını sağlayacak şekilde tasarım yapma becerisinin kazandırılması.
Dersin Tanımı Mekatronik sistemlerin kapsamlı bir şekilde incelenmesi, bu sistemlerde yer alan elemanların işlevlerinin ve öneminin anlatılması. Mekatronik sistemlerin tasarım ve uygulama süreçlerinin detaylı bir şekilde ele alınması.

Dersin İçeriği
1 Tasarım Metodolojileri: Sorun Çözümü ve Karar Alma Süreçleri.
2 Tasarım Metodolojileri: Sorun Çözümü ve Karar Alma Süreçleri.
3 Tasarım Metodolojileri: Sorun Çözümü ve Karar Alma Süreçleri.
4 Tasarım Metodolojileri: Sorun Çözümü ve Karar Alma Süreçleri.
5 Proje Yönetimi: Mühendislik Yaklaşımları, Planlama ve Organizasyon.
6 Proje Yönetimi: Mühendislik Yaklaşımları, Planlama ve Organizasyon.
7 Proje Yönetimi: Mühendislik Yaklaşımları, Planlama ve Organizasyon.
8 Ekonomik Analiz ve Maliyet Hesaplamaları.
9 Ekonomik Analiz ve Maliyet Hesaplamaları.
10 Algılama Teknolojileri: Sensörler ve Kullanım Alanları.
11 Algılama Teknolojileri: Sensörler ve Kullanım Alanları.
12 Aktüatörler: Hareket ve Kontrol Mekanizmaları.
13 Aktüatörler: Hareket ve Kontrol Mekanizmaları.
14 Aktüatörler: Hareket ve Kontrol Mekanizmaları.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mekatronik sistemlerin temel bileşenlerinin net bir şekilde tanımlanması ve açıklanması.
2 Mekatronik tabanlı bir projenin tasarım aşamalarının ve tasarım sürecinin sıralamasının belirlenmesi.
3 Mekatronik sistem bileşenlerinin (algılayıcılar, karar verme üniteleri ve eyleyicileri içeren sistemlerin tasarımı dahil) birleştirilmesi ve bütünleşik bir sistem olarak işlev görmelerinin sağlanması.
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
2 Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
3 Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
4 Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
5 Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
6 Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
8 Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
9 Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
10 Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
11 İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
12 Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
13 Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 3 2 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 5 70
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Shetty, D., & Kolk, R. A. (2010). Mechatronics system design. CL-Engineering.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar