Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SANAT VE KÜLTÜR II: RÖNESANSTAN MODERNİZME Birinci Düzey HEY106 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Zorunlu
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. NECLA DURSUN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Ders kapsamında, Ortaçağdan Rönesans sonuna kadar, Anadolu ve Avrupa’da hakim olan sanat üslubunun mimari, resim, heykel ve el sanatları kapsamında tanıtılması, genel özelliklerinin, sanatçılarının ve sanata yansımalarının ortaya konulmasını hedeflemektedir.
Dersin Tanımı Ders kapsamında, Ortaçağ ile Rönesans döneminde hem Anadolu hem de Avrupa’da etkin olan sanat üslubunu, tarih, mimarlık, resim, heykel ve el sanatı ürünlerinin anlatımı ile inanç biçimleri hakkında bilgi verilmektedir.

Dersin İçeriği
1 Dersin içerik, kapsam ve öneminin anlatılması
2 Erken Hristiyanlık Eserleri
3 Erken Bizans Sanatı Mimari Eserleri
4 İkonoklazma ve Orta Bizans Dönemi Eserleri
5 Son Dönem Bizans Eserleri
6 Ortaçağ Avrupa Sanatı
7 Karanlık Çağ
8 Ara Sınav
9 Karolenj ve Oton Sanatı
10 Romensk Sanat
11 Gotik Sanat
12 Ortaçağ Resim, Heykel ve El Sanatları
13 Rönesans Kavramı ve Mimari Eserler
14 Rönesans Resim Heykel Sanatı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Anadolu’da Erken Hıristiyanlık Dönemi Eserleri Hakkında bilgi alır
2 Bizans Sanatı Hakkında Genel Bilgi alır
3 Hristiyan İkonografisi Hakkında Bilgi alır
4 Ortaçağ Avrupa Sanatını ve bu dönemin sosyo-kültürel yapısını bilir
5 Ortaçağ Avrupa’sında ortaya çıkan akımlar ile sanatçıları bilir
6 Rönesans kavrmını ve dönemin sosyo-kültürel yapısı ile sanatını bilir
7 Rönesans Dönemi Sanatçılarını bilir
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
4 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5 Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
7 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8 Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
10 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11 Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
13 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14 Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
16 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
17 Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
18 Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 12 12
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     64
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar Gombrich,E.H. “Sanatın Öyküsü”. Çeviren Bedrettin Cömert. Remzi Kitabevi. 1992. İstanbul Beksaç, Engin, V. yüzyıldan XXI. Yüzyıla Avrupa Sanatı, İstanbul, 2016. Krautheimer, R. (1975). Early Christian and Byzantine Architecture, Harmondsworth. Panofsky,E. “Gotik Mimarlık ve Skolastik Felsefe” Çeviren Engin Akyürek. Kabalcı Yayınevi 1995, İstanbul. Pirenne,H. “Ortaçağ Kentleri” Çeviren Şadan Karadeniz. İletişim Yayınları 1994.İstanbul

Ders İle İlgili Dosyalar