Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
OKUL SAĞLIĞI HEMŞİRELİĞİ İkinci Düzey HSH 618 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. HANDAN ZİNCİR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Aktiy Yöntem
Dersin Amacı Bu ders, lisans mezunu ve halk sağlığı hemşireliği anabilim dalında doktora çalışması yapan öğrenciye okul sağlığı hemşireliği süreci yaklaşımı ve uygulama alanında hizmeti geliştirici çalışmalar yapma, eleştirel düşünme, atılganlık, problem çözme, danışmanlık ve eğitim yetenekleri kazandırır.
Dersin Tanımı Bu ders, lisans mezunu ve halk sağlığı hemşireliği anabilim dalında doktora çalışması yapan öğrenciye okul sağlığı hemşireliği süreci yaklaşımı ve uygulama alanında hizmeti geliştirici çalışmalar yapma, eleştirel düşünme, atılganlık, problem çözme, danışmanlık ve eğitim konularını içermektedir

Dersin İçeriği
1 Okul ve Okul Sağlığının Tanımı -Okul Sağlığının Tarihçesi- Okul Sağlığının Önemi
2 Okul Sağlığı Hizmetlerinin Amacı ve Kapsamı -Okul Sağlığı Ekibi
3 Geliştirilen Yeni Okul Sağlığı Yaklaşımları
4 Okul Sağlık Hizmetlerinin Organizasyonu
5 Dünyada ve Türkiye de Okul Sağlığı Hemşireliği
6 Çocuk ve ergen psikolojisi/ruh sağlığı
7 Okulun çevre sağlığı ve denetimler
8 Sağlığın Ön Değerlendirmesi
9 Sağlığı Geliştirme Ve Hastalıkları Önlem
10 Sağlık problemleri ve Hemşirelik yönetimi (Bulaşıcı hastalıklar)
11 Sağlık problemleri ve Hemşirelik yönetimi (Kronik Hastalıklar)
12 Özel Sağlık Sorunları (Engelliler)
13 Okul sağlığı ve Etik
14 Okul Sağlığı hemşireliği ile ilgili Son Araştırmalar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Okul sağlığını etkileyen faktörleri ve kuramsal yaklaşımları bilme
2 Dünyada ve Türkiye de okul sağlığı hizmetlerini bilebilme
3 Eğitim politikaları ile sağlık politikaları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme
4 Okul sağlığı hizmetlerine kuramsal yaklaşabilme
5 Hemşirelerin okul sağlığına kuramsal yaklaşımın farkında lığını arttırma
6 Hemşirelerin okul sağlığı sürecinde etkinliğini arttırma
7 Okul sağlığı ve hemşirelik ile ilgili olay ve durumları toplumsal bütünlük –toplumsal yapı, toplumsal belirleyiciler- ile hemşirelik ve sosyal kuramlar ile ele alma
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
2 Sanat Tarihi alanında yerli/yabancı yazılı ve görsel kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
3 Sanat Tarihi alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
4 Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde yöntem/teknikler ve bilişim/iletişim teknolojilerini kullanarak çözümler.
5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler üretir. Alanında edindiği uzmanlık bilgisini, sorun çözme ve uygulama becerilerini kullanarak farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız olarak çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
7 Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. Toplumun kültür-sanat duyarlılığını geliştirir.
8 Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.
9 Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla inceler, geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
10 Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi bağımsız olarak zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirerek ilgili alanda bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
11 Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara iletişim araçlarıyla aktarır. Alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları paylaşır.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 4 48
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 4 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     125
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -Modrcın-Talbott, Ma. (2002). School health nursing. Comprehensive Community Health Nursing, Family, Aggregate& Community Practice. Ed.: S. Clemen-Stone, S.L. McGuire, D.G. Eigsti, Mosby Company, London, 686-705
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar