Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SÜRDÜRÜLEBİLİR TASARIMA GİRİŞ Birinci Düzey MİM S124 Seçmeli 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. TUĞBA ANDAÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli TEORİK VE UYGULAMA
Dersin Amacı u dersin amacı mimari ve iç mimaride tasarım sürecinde sürdürülebilirlik kriterleri hakkında öğrencilere temel bilgileri vermektir
Dersin Tanımı Ders kapsamında; sürdürülebilir tasarımın birleşenleri olan doğal kaynak kullanımı, çevresel teknolojiler ve toplumsal boyutu ile ilgili bütüncül bilginin eleştirel bakış açısı ile verilmesi amaçlanmaktadır. Öğrencinin çevreye duyarlı tasarım anlayışını mesleki bilgiye dönüştürmesini ve bu konuda eleştirel bakış açısı geliştirmesini sağlamak.

Dersin İçeriği
1 Giriş bilgilerinin verilmesi, dersin yönteminin tanıtılması,
2 Sürdürülebilirlik kavramı, sürdürülebilir tasarım kriterleri, Çevre, insan, doğa, tasarım ilişkilerarası sorgulama
3 Ara sınav Proje konusunun ve konseptinin tartışılması
4 Projenin geliştirilmesi
5 Projenin geliştirilmesi
6 Projenin geliştirilmesi
7 Projenin geliştirilmesi
8 ARA SINAV (Proje teslimi)
9 Final Proje konusunun ve konseptinin tartışılması
10 Projenin geliştirilmesi
11 Projenin geliştirilmesi
12 Projenin geliştirilmesi
13 Proje teslimine yönelik çalışmalar
14 Proje teslimi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tasarımda sürdürülebilirlik ilkelerini tanımlayabilme
2 Sürdürülebilirlik ilkeleri arasındaki ilişkileri tasarım sürecine uygun olarak açıklayabilme
3 Çevre, insan, doğa, tasarım ilişkilerini sorgulama
4 mimari ve iç mimaride sürdürülebilir tasarım ve kriterlerini kavrama
5 ürünler ve hizmetler bazında sürdürülebilir tasarım ve kriterlerini kavrama
6 Belirlenen bir konu üzerine proje geliştirme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Temel Tasarım ve Biçimsel Kompozisyon
2 Tasarım Düşüncesi Becerisi
3 Kuramsal Bilgi Becerisi
4 Görsel İletişim ve Grafik Anlatım
5 Eleştirel Düşünme
6 Araştırma ve Yorumlama Becerileri
7 Kültürel Çeşitlilik ve Küresel Örnekler
8 Geniş Kapsamlı Tasarım
9 İletişim ve Disiplinlerarası Çalışma
10 Toplum ve Çevre Sorumluluğu
11 Yasal Sorumluluklar ve Mesleki Etik
12 Taşıyıcı Sistemler
13 Yapı Malzemeleri ve Uygulamaları
14 Proje ve Yapım Yönetimi
15 Çevre Kontrolü ve Servis Sistemleri
16 Sürdürülebilir Tasarım
17 Tarihi Çevre Koruma Bilinci
18 Tarihi Yapı ve Çevre Belgeleme
19 Mimari Çeşitlilik ve Yerel Mimarlıklar
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 10 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     73
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar