Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FİZİKSEL ORGANİK KİMYA İkinci Düzey KİM 649 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yalnızca Lisansüstü öğrencilere yönelik açılan derstir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. Zülbiye ÖNAL, PROF. DR. İlhan Özer İLHAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş Gör. Rıfat Emin Bora
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Ders tanımı içerisinde belirlenmiş olan ait konuların öğrencilere verilmesidir. Haftada 3 saat teorik olarak yapılmaktadır.
Dersin Tanımı Tepkime mekanizması araştırma yolları, ürün analizi, kimyasal kinetik, tepkimelerde enerji değişimleri, tepkime hızının ve denge konumunun yapısal etkileri ve bağımlılığın doğrusal serbest enerji bağıntıları, etkin ara ürün tanımlama yolları ve yapıları, karbonyum katyonu, serbest radikaller, karbonyonlar ve uyarılmış haller üzerinden yürüyen tepkimelerin incelenmesi. Karbon-karbon tek bağlarının oluşumu, karbon-karbon çift bağlarının oluşumu, Diels-Alder ve ilgili reaksiyonlar, aktive edilmemiş karbon-hidrojen bağında reaksiyonlar, organoboran ve organosilanların sentetik uygulamaları, oksidasyon-redüksiyon.

Dersin İçeriği
1 Tepkime mekanizması araştırma yolları, Fiziksel organik ürün analizi,
2 Kimyasal kinetik, tepkimelerde enerji değişimleri, tepkime hızının ve denge konumunun yapısal etkileri ve bağımlılığın doğrusal serbest enerji bağıntıları,
3 Etkin ve aktif ara ürün tanımlama yolları ve yapıları, türleri,
4 karbonyum katyonu, karbokatyonlar, yapıları, oluşmaları, kararlılıkları, ve reaksiyonları,
5 Serbest radikaller, yapıları, elde edilişleri, kararlılıkları, ve reaksiyonları,
6 Karbonyonlar ve yapıları, oluşmaları, kararlılıkları, ve reaksiyonları,
7 Karben ve nitren ara ürünleri, yapıları, oluşmaları, kararlılıkları, ve reaksiyonları,
8 ARA SINAV
9 Uyarılmış haller üzerinden yürüyen tepkimelerin incelenmesi.
10 Karbon-karbon tek bağlarının oluşumu, karbon-karbon çift bağlarının oluşumu,
11 Diels-Alder reaksiyonları ve ilgili siklo katılma reaksiyonları,
12 Aktive edilmemiş karbon-hidrojen bağında reaksiyonlar,
13 Organoboran ve organosilanların sentetik uygulamaları, örnek reaksiyonlar
14 Oksidasyon-redüksiyon, çevrilme tepkimeleri.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Organik reaksiyonları hakkında geniş bilgi edinir
2 Fiziksel organik reaksiyonlarının sınıflandırılması hakkında bilgi edinir
3 Organik reaksiyonlarının mekanizmasını öğrenir
4 Organik bileşikler ve araürünler hakkında bilgi edinir
5 Özel reaksiyonlar öğrenilir
6 Özel sentez metotları hakkında bilgi edinir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 7 2 14
Sunum / Seminer hazırlama 7 1 7
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 28 28
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 7 2 14
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ] Organik Kimya, Graham Solomons & Craig Frhyle (Çeviri Editörleri: Gürol OKAY, Yılmaz YILDIRIr) [2] Organik Kimya, Fessenden.
Yardımcı Kaynaklar - Organik Tepkimeler, Doç.Dr. Tahsin UYAR, Okan Yayıncılık, Ankara, (1989). - Organik Reaksiyon Mekanizmaları, C. Tüzün, Palme Yayın Dağıtım, Ankara, 3. Baskı (1999).

Ders İle İlgili Dosyalar