Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİJİTAL REKLAMCILIK Üçüncü Düzey HİT 461 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ NİLAY AKGÜN AKAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. NİLAY AKGÜN AKAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Konferans
Dersin Amacı Dijital reklamcılığa ilişkin terminolojiye hakim olmak ve uygulamalarını öğrenmek temel amaçtır.
Dersin Tanımı Dijital ortamda üretilen reklamların içeriğine ve yayın sürecine ilişkin bilgilerin verildiği bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Dijital Reklam(cılık) Nedir? Reklamın Bu Aşamaya Kadar Tarihsel Değişimi Nasıl Gelişmiştir?
2 Sosyal Medya Reklamcılığı, Yeni İletişim Teknolojileri ve Reklamcılık İlişkisi
3 Dijital Reklamcılık ve Özellikleri ve Dijital Reklamların Kişisel Verilerle İlişkisi
4 Türkiye’de Dijital Reklam Sektörüne Genel Bir Bakış
5 Dijital Reklam Türleri
6 Display (Görüntülü) Reklam, Kullanım Amaçları ve Markalaşmaya Etkisi
7 Native (Doğal) Reklam ve Kullanımı
8 Seo (Arama Motoru Optimizasyonu) ve Kullanımı
9 Sem (Arama Motoru Reklamcılığı) ve Kullanımı
10 Influencer Reklamcılık ve Kullanımı
11 Online Video Reklamcılığı ve Kullanımı
12 Performans Pazarlaması ve Kullanımı
13 Oyun İçi Reklamlar ve E-Spor
14 Dijital Medya Planlama ve Ölçümleme
15 Genel Değerlendirme
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler, dijital reklamcılık dünyasının nasıl işlediğini öğrenirler.
2 Öğrenciler, dijital reklamcılık alanına ilişkin terminolojiye hakim olur.
3 Öğrenciler, dijital ortamlarda yayınlanan reklamların üretim süreçlerini anlarlar.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 4 16
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 4 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     98
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar