Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SAYISAL ARAZİ MODELLERİ Üçüncü Düzey HM 501 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. COŞKUN ÖZKAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Bilgisayar laboratuvarında teorik ve uygulamalı
Dersin Amacı Yeryüzü topoğrafyasının bilgisayar ortamında 3D modellenmesi
Dersin Tanımı Yeryüzünün, 3D olarak doğal ve/veya suni objeleriyle birlikte bilgisayar ortamında modellenmesi.

Dersin İçeriği
1 Temel kavramlar: Sayısal Yükseklik Modeli, Sayısal Arazi Modeli, Sayısal Yüzey Modeli, ortometrik ve elipsoidal yükseklikler
2 Grid, TIN ve eş yükseklik eğri modelleri
3 Delaunay üçgeni
4 Voronoi çokgeni
5 Enterpolasyon, ekstrapolasyon, global ve lokal yöntemler, süreklilik
6 Üçgende lineer enterpolasyon, barisentrik enterpolasyon
7 Üçgen bazlı ikinci dereceden enterpolasyon
8 Polinomial enterpolasyon
9 Ters mesafe ağırlıklı enterpolasyon
10 Radyal bazlı fonksiyon enterpolasyonu
11 Doğal komşuluk enterpolasyonu
12 Eğim, bakı, hacim hesapları
13 Doğruluk analizi
14 Görselleştirme
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sayısal modelleme kavramını ayırt eder.
2 Yükseklik kavramını ve GNSS nivelmanını ayırt eder.
3 Polinom bazlı yükseklik modelleme yöntemini ayırt eder.
4 Delaunay üçgeni ve Voronoi çokgeni bazlı yükseklik modelleme yöntemlerini ayırt eder.
5 Radyal bazlı fonksiyon yükseklik modelleme yöntemini ayırt eder.
6 Ters mesafe ağırlıklı yükseklik modelleme yöntemini ayırt eder.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek.
2 Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
3 Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
4 Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek.
5 Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek.
6 Yabancı dil (İngilizce)’de yayınlanan kaynakları okuyup anlayabilme
7 Yerli ve yabancı bilim insanları ile sözlü ve yazılı iletişime geçebilme
8 Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
9 Bilimsel toplantılarda farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili konularda sunum yapabilme
10 Farmakoloji ve toksikolojide kullanılan analitik yöntemleri bilme
11 Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     66
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 10 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Digital Terrain Modeling: Principles and Methodology, Zhilin Li , Christopher Zhu, Chris Gold.
Yardımcı Kaynaklar Isaac Amidror, Scattered data interpolation methods for electronic imaging systems: a survey, Journal of Electronic Imaging, Aprill 2002.

Ders İle İlgili Dosyalar