Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÖĞRENME VE BELLEK FİZYOLOJİSİ İkinci Düzey ELK221 3 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. BURAK TAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ASUMAN GÖLGELİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli İnteraktif sınıf dersi
Dersin Amacı Öğrenme ve bellekten sorumlu mekanizmaların açıklanması, ilgili beyin yapılarının anlatılması
Dersin Tanımı fizyoloji disiplini içinde öğrenme ve bellekten sorumlu mekanizmaların açıklanması

Dersin İçeriği
1 Öğrenme, bellek, kognitif fonksiyon tanımları
2 Öğrenme ve bellekten sorumlu beyin yapıları
3 Üst merkezlerin organizasyon ve koordinasyonu
4 Öğrenme mekanizmaları, sinaptik plastisite
5 Bellek çeşitleri (kısa, orta, uzun süreli bellek )
6 Bellek tipleri (dekleratif, nondekleratif, verbal ve semantik bellek)
7 Öğrenmenin hücresel seviyede mekanizması
8 Deney hayvanlarında öğrenme ve hafıza deneyleri
9 Uzamsal ve emosyonel öğrenme
10 İnsanda bellek testleri
11 Öğrenme ve hafızanın bozulması
12 -
13 -
14 -
15 -
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenme mekanizmaları, sorumlu beyin yapıları hakkında bilgi sahibi olmak
2 Bellek tipleri, ve belleğin işleyiş mekanizmasını anlamak
3 Öğrenme ve hafızanın birlikte değerlendirmesini yapabilmek
4 Snaptik plastisitenin önemini kavramak
5 -
6 -
7 -
8 -
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Uygulamalarla ilgili yasa yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır
3 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 1 1
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     26
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Guyton, tıbbi fizyoloji, 12. basım, 2013
Yardımcı Kaynaklar ÖZKURT, Ş. Öğrenmenin Biyolojik Temelleri,2002 KOLB, B., Gibb, R., Robinson, T.E., (2003), Brain Plasticity and Behavior. Current Directions in Psychological Science,12:1,1-5,2003

Ders İle İlgili Dosyalar