Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ARAZİ TOPLULAŞTIRMASI Birinci Düzey BSM519 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOKTUR.
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. SİNAN GERÇEK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOKTUR.
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı ARAZİ TOPLULAŞTIRMASININ ANLAMI, YARARLARI, UYGULANMA ŞEKİLLERİ, DERECELENDİRME, MEVZUAT BİLGİLERİNİ VERMEKTİR.
Dersin Tanımı ARAZİ TOPLULAŞTIRMASI DAĞINIK ARAZİ PARÇALARININ BİRLEŞTİRLMESİ YOLUYLA ÜRETİMDE ARTIŞLAR SAĞLAMAYI HEDEFLEYEN BİR UYGULAMADIR.

Dersin İçeriği
1 ARAZİ TOPLULAŞTIRMASININ ANLAMI
2 ARAZİ TOPLULAŞTIRMASININ YARARLARI
3 ARAZİ TOPLULAŞTIRMASINDA MEVZUAT
4 ARAZİ TOPLULAŞTIRMASINDA DERECELENDİRME
5 VERİLERİN ELDE EDİLMESİ
6 SULAMA ŞEBEKESİNİN DÜZENLENMESİ
7 DRENAJ ŞEBEKESİNİN DÜZENLENMESİ
8 VİZE
9 YAPILMIŞ ARAZİ TOPLULAŞTIRMA ÖRNEKLERİNİN İNCELENMESİ
10 YAPILMIŞ ARAZİ TOPLULAŞTIRMA ÖRNEKLERİNİN İNCELENMESİ
11 ÖRNEK ARAZİ TOPLULAŞTIRMA ÇALIŞMASI
12 ÖRNEK ARAZİ TOPLULAŞTIRMA ÇALIŞMASI
13 ENEL DEĞERLENDİRME
14 FİNAL
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 ARAZİ TOPLULAŞTIRMASININ ANLAMI BİLİNİR.
2 TOPLULAŞTIRMA MEVZUATI BİLİNİR.
3 DERECENLENDİRMEDEKİ ESASLAR BİLİNİR.
4 DERECELENDİRMEYİ YAPABİLİR.
5 TOPLULAŞTIRMA YAPILAN YERLERDEKİ TASARIMI UYGULAYABİLİR.
6 ARAZİ TOPLULAŞTIRMADAKİ SULAMA VE DRENAJ ŞEBEKELERİNİN DÜZENLENMESİ YAPILABİLİR.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve harita mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 3 39
Ödevler 4 4 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 13 1 13
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 4 4 16
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 13 3 39
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 4 4 16
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ARAZİ TOPLULAŞTIRMA, ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ ZİRAAT FAK. YAYINLARI
Yardımcı Kaynaklar ARAZİ TOPLULAŞTIRMASI PLANLAMA VE PROJELENMESİ, DORA YAYINEVİ

Ders İle İlgili Dosyalar