Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ Üçüncü Düzey TEA 620 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Erol AKSOY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Anlatım, Soru Cevap, Gösterme, Uygulama
Dersin Amacı Yabancılara Türkçe öğretimi konusunda bilgi vermek
Dersin Tanımı Yabancılara Türkçe öğretiminin tarihi ve günümüzdeki durumu

Dersin İçeriği
1 Ana dili, ikinci dil ve yabancı dil kavramları
2 Yabancılara Türkçe öğretiminin tarihi
3 Türkçe öğretiminde temel dil becerileri
4 Anlama becerilerinin tanımı ve kapsamı
5 Dinleme/izleme becerisinin tanımı ve kapsamı
6 Dinleme/izleme becerisinin öğretimine yönelik materyal tasarımı
7 Ara Sınav
8 Okuma becerisinin tanımı ve kapsamı
9 Okuma becerisinin öğretimine yönelik materyal tasarımı
10 Yazma becerisinin tanımı ve kapsamı
11 Yazma becerisinin öğretimine yönelik materyal tasarımı
12 Konuşma becerisinin tanımı ve kapsamı
13 Konuşma becerisinin öğretimine yönelik materyal tasarımı
14 Final
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde temel kavramları bilir.
2 Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde genel ilkeleri bilir.
3 Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde anlama becerilerinin önemini örneklerle açıklar.
4 Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde anlatma becerilerinin önemini örneklerle açıklar.
5 Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde anlama ve anlatma becerisine yönelik materyal tasarlar.
6 Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde ölçme ve değerlendirme sürecini bilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2 Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3 Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak.
4 Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
5 Yüksek Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6 Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7 Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 7 3 21
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 3 42
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yabancılara Türkçe Öğretimi El Kitabı, Grafiker Yayınları, 2014.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar