Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YARI İLETKENLER TEKNOLOJİSİ Üçüncü Düzey MBM 510 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SELDA TOPÇU ŞENDOĞDULAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze eğitim
Dersin Amacı Yarı iletken teknolojilerini öğrenme
Dersin Tanımı yarı iletkelerin temeli, yarıiletkenlerin uygulamaları ve karakterizasyon yöntemleri

Dersin İçeriği
1 Atomik yapı
2 Yarıiletkenlere giriş: İletken,yarıiletkenve yalıtkan maddelerin temelözellikleri
3 Yarıiletkenlere giriş: Bant Teorisi
4 Teorik verimlilik hesaplama
5 Yarıiletkenler uygulama alanları: a) pnp iki-kutuplu eklem transistörler b) npn iki-kutuplu eklem transistörler
6 Yarıiletkenler Uygulama Alanları (devam): Solar paneller
7 Yarıiletkenler Uygulama Alanları (devam):metal oksit yarı iletkenlerin uygulamaları
8 Karakterizasyon yöntemleri :Fotolüminesans spektroskopisi yöntemi
9 Karakterizasyon yöntemleri :Fourier Dönüşümlü Kızılötesi Spektroskopisi yöntemi
10 Karakterizasyon yöntemleri :Raman spektroskopisi yöntemi
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İletken, yarıiletken ve yalıtkan maddeler arasındaki temel farklılıkları açıklayabilecektir.
2 Yarıiletken yapıların karakterizasyon yöntemlerini açıklayabilecektir.
3 Yarıiletken yapıların kullanım alanlarını açıklayabilecektir.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı Fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 9 27
Ara sınavlar 2 6 12
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Semiconductor Physics and Devices Basic Principles, Donald A. Neamen
Yardımcı Kaynaklar Karışık ders notlarından derleme

Ders İle İlgili Dosyalar