Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ARAJMAN I Birinci Düzey MÜZ443 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. MÜSEVVER ASKEROĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yazılı teori dersi ve haftalık ödev kontrolüne dayalı yönlendirme.
Dersin Amacı Öğrencilerin ednindikleri armoni ve diğer teori bilgilerine dayanarak müziksel düzenleme yapabilme -aranje edebilme- kabiliyetlerini geliştirmek.
Dersin Tanımı Önceden bestelenmiş bir müziğin başka enstrumanlar ya da enstruman gruplarının icrası için yeniden düzenlenmesi.

Dersin İçeriği
1 Piyano eşliği ile soprano-alto veya tenor-bas seslerine düzenleme
2 Tek sesli melodiyi armonize ederek çok seslendirme
3 Tek sesli melodinin enstrumantal (flüt, viyolonsel, keman) olarak düzenlenmesi
4 Düzenlemelerde sekvensiya uygulamaları
5 Piyano partisinin orkestrasyonu
6 Düzenlemelerde kanon uygulamaları
7 Vokal için piyano eşliği düzenlenmesi
8 Eserin ritmine uygun armonizasyon çalışmaları
9 Vize Haftası
10 Herhangi bir piyano partisinin çift sesli düzenlenmesi
11 Düzenlemelerde basso ostinato uygulamaları
12 Tek sesli melodiyi 4 sesli polifonik düzenleme
13 Ders tekrarı
14 Final Haftası
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Önceden bestelenmiş bir müzik parçasına aranjman yapmak
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     72
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Solfej kitapları, melodik etütler, piyano ve orkestr parçalarından inceleme için örnekler -J.S. Bach Woltemperie Clavier, İnvensiyalar, Fikret Emirov Minyatürler, K. Karayev Prelüdler vs.-
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar