|
1 |
Sosyal bilimlerde akademik araştırmanın tanımına dair önermeler, ortak tanımlandırma çalışmaları. Akademik araştırma öğeleri olarak üniversiteler, arşivler, kütüphaneler (Dünya, Rusya, Türkiye), online veritabanları.
|
|
2 |
Akademik araştırma öğelerinin kullanımlarını örneklendirilmesi. Çalışmalardaki yerlerinin tespiti. Online veritabanlarında örnek aramalar üzerinde çalışma.
|
|
3 |
Yorumlama, değerlendirme, tasnif çalışmaları. Bunların yapımında kolaylık sağlayan bilgisayar programları ve kullanımları. Nitel ve Nicel Analiz kavramları ve bunlara dair teknik bilgiler.
|
|
4 |
Akademik Yazım nedir, kökenleri nelerdir, bilimsel makale ne anlama gelir soruları üzerinde değerlendirmeler.
|
|
5 |
Başlık nasıl hazırlanır, kısa özet nasıl oluşturulur soruları üzerinden IMRAD kavramına giriş.
|
|
6 |
IMRAD’ın diğer öğeleri (1): Giriş, Malzeme ve Yöntemler. Örnek bildiri ve makalelerin yardımı ile konunun irdelenmesi.
|
|
7 |
IMRAD’ın diğer öğeleri (2): Sonuçlar ve Tartışma Örnek bildiri ve makalelerin yardımı ile konunun irdelenmesi.
|
|
8 |
ARA SINAV
|
|
9 |
Atıf nasıl yapılır, atfın ilkeleri nelerdir, intihal nedir, soruları üzerine değerlendirme. Dipnot ve metin içi atıf sistemlerinin incelenmesi.
|
|
10 |
Tez incelemeleri üzerinden tez yazımı (1): amaçların belirlenmesi, içerik oluşturma ve kullanım kolaylığı kavramlarının açıklanması.
|
|
11 |
Tez incelemeleri üzerinden tez yazımı (2): özgünlük problemi, literatür özeti, özgün değer ve yaygın etki kavramlarının açıklanması.
|
|
12 |
Monografi nedir, bilimsel yazımdaki işlevleri nelerdir, soruları üzerinden kavramın incelenmesi. Kısaltma ve jargonlar.
|
|
13 |
Bilimsel yazımın bir türü olarak posterin hazırlanması, sunumu ve amaçlarının açıklanması. Sosyal bilimlerde posterin yeri üzerine değerlendirme.
|
|
14 |
Bilimsel yayın alanları. Geniş anlamda sosyal bilimler, dar alanda Rus Dili ve Edebiyatına dair basılı ve online süreli yayınlar. İndeks kavramı. Bilimsel bilginin diğer paylaşım alanları.
|
|
15 |
DÖNEM SONU SINAVI
|
|
16 |
|
|
17 |
|
|
18 |
|
|
19 |
|
|
20 |
|