Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GENETİK HASTALIKLAR Üçüncü Düzey SEC225 3 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. DUYGU YÜCEL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr.Gör.Dr. MÜGE GÜLCİHAN ÖNAL Dersin veriliş şekli
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı İnsan hastalıklarına yol açan moleküler mekanizmalar ve genlere önem vererek insan genetiğinin temel prensiplerini öğrenmek
Dersin Tanımı Kalıtımsal hastalıkların tanımlanması, sınıflandırılması ve yaklaşımı

Dersin İçeriği
1 Tıpta genetiğin rolü,
2 Kromozomal kalıtım şekilleri,
3 İnsan genomu,
4 Tek kalıtım şekilleri,
5 İnsanlarda genetik değişikliklerin mekanizmaları,
6 Gen haritalama ve uygulama alanları,
7 Klinik sitogenetik,
8 Tıbbi genetiğin moleküler ve biyokimyasal temeli,
9 Genetik hastalıklara tedavisel yaklaşım,
10 İmmün sistem genetiği,
11 Multifaktöriyel kalıtım şekilleri,
12 Kanser genetiği,
13 Prenatal tanı,
14 Genetik ve etik
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tek gen hastalıklarını bilir
2 Kromozomal hastalıkları bilir
3 Kanser genetiğini bilir
4 Genetik hastalıkların altında yatan etyopatolojisi hakkında bilgi sahibi olur
5 Kromozom elde etme yöntemlerini bilir
6 Genetik danışma hakkında basit bir fikir sahibi olur
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
2 Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4 Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5 Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
6 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
7 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
8 Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
9 Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     80
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ders notları
Yardımcı Kaynaklar 1. Thompson & Thompson Tıbbi Genetik, Güneş Tıp Kitabevi, Temmuz 2005 2. Tıbbi Genetik ve Klinik Uygulamalar (2 cilt), Akademisyen Kitabevi, 2016

Ders İle İlgili Dosyalar