Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
RESİM SANATI 1 Üçüncü Düzey RES201 3 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri TEMEL EĞİTİM - RESİM II
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DOÇ. AHMET KÜRŞAT ALBAYRAK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. AYGÜL AYKUT
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ARŞ. GÖR. DİLAN AY ARŞ. GÖR. Deniz Ay
Dersin Veriliş Şekli Yapılandırmacı öğretim yöntem ve stratejileri kullanılmaktadır.
Dersin Amacı 1.Ders görsel sanatlarda öğrencilerin yaratıcı stratejilerini çeşitli malzeme, teknik ve amaç için kullanma yollarını, bu kazanımı sanat pratiklerinde uygulama ve sözel yazılı becerilerle ifade etmelerini amaçlamaktadır. 2.Ders sanatsal yaratıcı süreçteki teknik ve düşünsel yeterlilikler gelişiminde öğrencilere rehberlik etmeyi amaçlamaktadır.
Dersin Tanımı Sanat eğitimi süreci,görme ve biçimlendirme gibi temel becerileri kapsamaktadır. Bunlar aynı zamanda kişinin çevresi düzenlenmesinde etkili olurken sanatta farkına varmak, düşünme, tasnif etme, organize etme , yansıtma gibi temel becerilerle kişinin bilinç düzeyini artırır.

Dersin İçeriği
1 DERSİN İÇERİĞİ VE DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ HAKKINDA BİLGİLENDİRME. KULLANILACAK MALZEMELERİN BİLGİSİ VE TANITIMI.
2 KÜP VE DİKDÖRTGEN PİRİZMA DAN OLUŞAN KOMPOZİSYONU KARA KALEM TEKNİĞİNDE ÇİZİM ÇALIŞMASI. SÜREÇ DEĞERLENDİRİLMESİ
3 KÜP VE DİKDÖRTGEN PİRİZMA DAN OLUŞAN KOMPOZİSYONU KARA KALEM TEKNİĞİNDE ÇİZİM ÇALIŞMASI. AKRİLİK BOYA İLE SİYAH BEYAZ RENKLERDEN GRİ TONLAMALAR KULLANMA VE UYGULAMA SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
4 SİYAH BEYAZ AKRİLİK BOYA KULLANARAK SİLİNDİR FORM ÇALIŞMASI. MEKAN, YÜZEY VE FORM İLİŞKİSİ. SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
5 SİYAH BEYAZ AKRİLİK BOYA KULLANARAK SİLİNDİR FORM ÇALIŞMASI. MEKAN, YÜZEY VE FORM İLİŞKİSİ. SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
6 SİYAH BEYAZ AKRİLİK BOYA KULLANARAK SİLİNDİR FORM ÇALIŞMASI. MEKAN, YÜZEY VE FORM İLİŞKİSİ. SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
7 ARA SINAV
8 ANA RENKLERLE (AKRİLİK BOYA) PALET KULLANMA RENK BULMA ÇALIŞMALARI. GEOMETRİK FORMLARLA KOMPOZİSYON ÇALIŞMASI. SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
9 BİR ANA RENK SEÇEREK TON DEĞERLERİNİ PALETTE BULARAK GEOMETRİK FORM ÇALIŞMASI VE RESİMDE MEKAN. SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
10 ARA RENKLERLE GEOMETRİK FORM TON DEĞER ÇALIŞMASI VE RESİMDE MEKAN. SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
11 ZIT RENKLERİN KULLLANIMI GEOMETRİK FORM TON DEĞER ÇALIŞMASI VE RESİMDE MEKAN. SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
12 GEOMETRİK FORMLAR ÜZERİNDEN KOMPOZİSYON ÇALIŞMASI DOKU ARAŞTIRMALARI KOLAJ, ASAMBLAJ. SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
13 GEOMETRİK FORMLAR ÜZERİNDEN KOMPOZİSYON ÇALIŞMASI DOKU ARAŞTIRMALARI KOLAJ, ASAMBLAJ. SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
14 EKSİKLERİN TAMAMLANMASI YAPILAN ÇALIŞMALARIN DEĞERLENDİRİLMESİ. SÜREÇ DEĞERLENDİRMESİ
15 YARIYIL SONU SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Resim alanında teknik becerilerini geliştirme
2 Çalışmalarında renk bilgisini kullanabilme
3 Canlı figür ve natürmort konusunda başarılı iki boyutlu kompozisyonlar oluşturabilme
4 *
5 *
6 *
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 8 112
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 8 8
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 8 8
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     172
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 35
Kısa sınav 0 0
Ödev 14 5
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Figure Drawing: A Practical Manual for All Students of Art; RAYNES, John Karakalem Resim; ÇAĞLARCA, Sadettin Çizginin Gücü: ÇELİK, Haydar, KARASU GÖKÇE, Nurdan.MEHMET,Nazım; Desen Teknik ve Malzemeleri, Erciyes Üniversitesi Yayını, 2007 KARASU GÖKÇE, Nurdan.MEHMET,Nazım; Desende Işık ve Gölge, Erciyes Üniversitesi Yayını, 2007
Yardımcı Kaynaklar Figure Drawing: A Practical Manual for All Students of Art; RAYNES, John Karakalem Resim; ÇAĞLARCA, Sadettin Çizginin Gücü: ÇELİK, Haydar, KARASU GÖKÇE, Nurdan.MEHMET,Nazım; Desen Teknik ve Malzemeleri, Erciyes Üniversitesi Yayını, 2007 KARASU GÖKÇE, Nurdan.MEHMET,Nazım; Desende Işık ve Gölge, Erciyes Üniversitesi Yayını, 2007

Ders İle İlgili Dosyalar