Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KATIHAL FİZİĞİ -II Üçüncü Düzey FİZ 640 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET ARI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Sınıfta yüz tüze
Dersin Amacı Katıhal fiziğini istatistik ve kuantum mekaniniğin temel ilkelerini öğretmek
Dersin Tanımı Bu dersin amacı, katıhal fiziğin temel kavramlarının, istatistik ve kuantum fiziği teorilerini kullanarak tanıtmak

Dersin İçeriği
1 Metallerin Drude model,
2 Metallerin Sommerfeld modeli
3 Serbest electron modeli
4 Kristal örgüler, ters örgü, bravais örgülerinin sınıflandırılması
5 Kristal yapıların x-ışını kırınımı ile belirlenmesi
6 Periyodik potansiyeldeki electron enerji seviyeleri
7 Zayıf periyodik potensiyel etkisindeki electron davranışı
8 Enerji-band yapısının hesaplanması
9 metallerdeki iletimin yarı-klasik teorisi
10 Fermi yüzeylerinin yapısı
11 Durulma zaman yaklaşımı
12 Bağımsız electron yaklaşımı
13 Harmonik Kristal yaklaşımı
14 Fononlar teorisi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Metallerin temel özelliklerini öğrenme
2 Kristal örgüler ve özelliklerinin tanıtılması
3 Kristal yapı tayin yöntemlerinin verilmesi
4 Enerji-Band yapı hesabı yöntemleri
5 Peryodik potansiyeldeki electron davranışının tanıtılması
6 Fermi yüzey hesabı
7 Bazı yaklaşım yöntemleri
8 Harmonik kristallerin tanımı
9 Fonon kavramının tanımı
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1- Hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneğini geliştirebilme
2 2- Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 3- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 4- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 5- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 6- Ruh Sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 7 1 7
Sunum / Seminer hazırlama 3 1 3
Kısa sınavlar 7 1 7
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 14 2 28
Laboratuvar 4 1 4
Arazi çalışması 7 1 7
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 7 10
Ödev 7 10
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Katıhal Fiziği, N. W. Ashcroft, N. D. Mermin, Saunders College basımevi, 1988
Yardımcı Kaynaklar Katıhal Fiziğine giriş, C. Kittel, Wiley yayın., 2008

Ders İle İlgili Dosyalar