Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FARSÇA I İkinci Düzey İTS 579 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe-Farsça
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ ÇAVUŞOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ ÇAVUŞOĞLU
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Selçuklu ve Osmanlılar döneminde etkin olarak kullanılan Farsçanın öğrenilmesi için zemin hazırlamak
Dersin Tanımı Kültür tarihimiz açısından çok önemli olan Farsça eserlerin incelenmesi ve yeni metinler üretilmesi için zemin hazırlamayı amaçlayan bir derstir

Dersin İçeriği
1 Zamirler
2 Edatlar
3 Çokluk ekleri, isim çekimleri
4 Fiil çekimleri
5 Fiil çakimleri
6 Mastarlar
7 Yeterlilik fiili
8 Etken ve edilgen fiiller, metin örnekleri
9 İstek ve gereklilik kipleri, metin örnekleri
10 Tamlamalar, metin örnekleri
11 İsim ve fail, metin örnekleri
12 Cümleler, metin örnekleri
13 Sayılar, metin örnekleri
14 Günlük konuşmalar, metin örnekleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Farsça kelimeleri tanıma
2 Farsça fiilleri tanıma
3 Farsça çekimleri yapabilme
4 Tamlamaları tanıma, tamlama kurabilme
5 Ekler ve kelimeleri tanıma
6 Fiil ve faili tanıma
7 Cümleleri tanıma
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İslam Tarihinin ana kaynaklarını kullanma becerisi kazanır.
2 İslam'ın ortaya çıktığı dönemi, coğrafyayı, dini ve sosyal ortamı bütüncül olarak değerlendirir.
3 Hz. Muhammed'in risalet öncesi ve sonrası hayatını bilimsel bir donanımla analiz eder.
4 Hz.Muhammed'in hayatı ile ilgili rivayetleri bütüncül ve bilimsel bir bakış açısı ile değerlendirir.
5 Dört Halife, Emevi ve Abbasi dönemlerinin İslam medeniyeti açısından önemini değerlendirir.
6 Dört halife, Emeviler ve Abbasiler dönemi ile ilgili tarihi bilgileri tarihi gerçeklik ölçüsünde değerlendirir.
7 İlk Müslüman Türk devletlerinin kültür ve medeniyetleri hakkında bilgi sahibi olur.
8 Osmanlı öncesi Müslüman Türk devletlerini tarih ilminin kurallarına göre değerlendirir.
9 Osmanlı Tarihinin dünya tarihi açısından önemini analiz eder.
10 İslam kurumları hakkında bütüncül bir bakış açısına sahip olur.
11 İslam kurumlarını dini, siyasi, kültürel arkaplanı ile değerlendirir.
12 Osmanlıca bir metni okuyabilmek için gerekli grameri öğrenir.
13 Osmanlıca matbu ve elyazması metinleri okuma becerisi kazanır.
14 Türk İslam Edebiyatında anlatım ve muhteva özelliklerini bilir
15 Türk İslam Edebiyatı kaynaklarına ulaşabilir ve o eserlerde bulunan tasavvufi muhtevayı karşılaştırabilir.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Farsça Ders Notları, Ali Çavuşoğlu
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar