Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇOCUK EDEBİYATI Birinci Düzey TÖP 201 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. EROL AKSOY
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Erol AKSOY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı To teach the concepts of children and literature. To understand the importance of literary works for the psycho-social development of the child. To introduce the history of world and Turkish children''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''s literature with its main lines. To teach the basic features that should be found in children''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''s literature texts. To be able to choose suitable literary works for children for pre-school and post-school period. To comprehend the genres related to children''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''s literature and their features.
Dersin Tanımı

Dersin İçeriği
1 Ders içeriğinin tanıtılması.
2 Çocuk kimdir? Çocuk Edebiyatı nedir? Çocuk edebiyatının özellikleri nelerdir?
3 Dünyada çocuk edebiyatının gelişimi.
4 Çocuk edebiyatının Türkiye’deki gelişimi.
5 Çocuk kitaplarının taşıması gereken özellikler.
6 Türkçe Öğretim Programına göre okuma metinlerinde bulunması gereken özellikler.
7 Ara sınav
8 Gelişim dönemlerine göre kitaplara duyulan ilgi. Okuma-anlama yoluyla çocukta dil gelişimi.
9 Çocuk Edebiyatında karakter. Karakter örnekleri. Çocuk Edebiyatında karakter ve özellikleri (Açık ve kapalı karakter).
10 Devingen ve durağan karakterlerin özellikleri.
11 Çocuk Edebiyatında yaklaşımlar.
12 Sözlü çocuk edebiyatı ürünleri (Masal, Fabl, Ninni, Tekerleme, Mani, Bilmece)''nin çocukların gelişimine etkileri.
13 Örnek çocuk edebiyatı eserleri incelemeleri (Nohut Adam, Benim Zürafam Uçabilir, Gümüş Kanat)
14 Örnek çocuk edebiyatı eserleri incelemeleri (Şeker Portakalı, Sadako, Charlie''nin Çikolata Fabrikası)
15 Final Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çocuk ve edebiyat kavramlarının anlamını kavrar.
2 Okul öncesi ve sonrası eğitimde kitabın yeri ve önemini açıklar.
3 Çocuk edebiyatı türlerinin temel özelliklerini açıklar.
4 Türkiye’de ve dünyada çocuk edebiyatının gelişimini tarihsel boyutta karşılaştırır.
5 Okul öncesi ve sonrası dönem çocukları için hazırlanan yayınlarda bulunması gereken özellikleri tanır.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri öğrenebilme
2 Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kullanma becerisi kazanma
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri uygulayabilme becerisi kazanma
4 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisi kazanma
5 Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanma
6 Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanma
7 Ülkemizde ve Dünyada Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisi kazanma
8 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenileme ve geliştirme becerisi kazanma
9 Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisi kazanma
10 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunlara çözüm üretebilmeye yönelik araştırma - geliştirme projelerinde yer alabilecek bilgi ve beceriye sahip olma
11 Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olma
12 Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilme
13 Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olma
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 1 1 1
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 2 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     38
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yalçın, A.; Aytaş, G. (2014). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Akçağ Yayınları. Şimşek, T. (Editör) (2018). Kuramdan Uygulamaya Çocuk Edebiyatı El Kitabı. Ankara: Grafiker Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar Sever, S. (2003). Çocuk ve Edebiyat. İzmir: Tudem Yayınları. Baş, B. (2012). Türkçe Öğretimi Açısından Çocuk Edebiyatı. İstanbul: Kriter Yayınları. Kıbrıs, İ. (2010). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Kök Yayıncılık. Oğuzkan, F. (2005). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Anı Yayıncılık. Mert Arık (2022). Benim Zürafam Uçabilir. İstanbul: Timaş Çocuk. Gülten Dayıoğlu (2015). Fadiş. İstanbul: Altın Kitaplar Yayınevi. Cahit Zarifoğlu (2017). Yürekdede ile Padişah. İstanbul: Beyan Yayınları. Eleanor Coerr (2019). Sadako ve Kâğıttan Bin Turna Kuşu. İstanbul: Beyaz Balina Yayınları. Jose Mauro De Vasconcelos (2019). Şeker Portakalı (Çev. Emrah İmre). İstanbul: Can Yayınları. Edmondo De Amicis (2021). Çocuk Kalbi. Ankara: Bilgi Yayınevi. Antoine De Saint Exupery (2016). Küçük Prens. İstanbul: Karbon Kitaplar. Bilgin Adalı (2022). Zaman Bisikleti 1. İstanbul: Can Çocuk Yayınları. Roald Dahl (2022). Charlie’nin Çikolata Fabrikası. İstanbul: Can Çocuk Yayınları. Anıl Basılı (2022). Nohut Adam. İstanbul: Timaş Çocuk. Samed Behrengi (2021). Küçük Kara Balık. Ankara: Bilgi Yayınevi. Behiç Ak- Yaşasın Ç Harfi Kardeşliği Cahit Uçuk (2022). Gümüş Kanat. İstanbul: Bilge Kültür Sanat. Faruk Karaaslan (2021). Ariba. Kayseri: Kimlik Yayınları.

Ders İle İlgili Dosyalar