Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
RUS GÖÇMEN EDEBİYATI Üçüncü Düzey RDE 517 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe - Rusça
Koordinatör PROF. DR. SEVİNÇ ÜÇGÜL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. SEVİNÇ ÜÇGÜL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Göçmen Edebiyatın spesifik özelliklerini aktarmak, siyasi ve sosyal olay olarak göçün yazarların sanatındaki etki ve ifade ediliş biçimlerini irdelemek.
Dersin Tanımı Rus Göçmen Edebiyatının birinci, ikinci ve üçüncü kuşak yazarları ele alınacaktır. Bu edebiyatın Rus kültürüne, edebi sanatına, toplumsal ve manevi değerlerine katkıları üzerinde durulacaktır.

Dersin İçeriği
1 Göç ve Göç Bilimi. Göç ve Göçmen Edebiyatı. Göçmen Edebiyatının Fonksiyonu, Özellikleri, Misyonu, Dünya Edebiyatı ve Kültürüyle Etkileşimi
2 Rus Göçmenlerinin Tarihine Kısa Bir Bakış. Göçün Sebepleri. Rus Göçmenlerinin Sayısı, Sosyal Yapısı, Millî Etnolojisi, Coğrafî Yerleşimi, Bilimsel ve Sosyo-Kültürel Faaliyetleri, Bilim, Edebiyat, Sanat, Ekonomi ve Siyaset Alanında Önde Gelen İsimleri
3 Rus Göçmen Edebiyatı ve Onun Coğrafi Yayılımı: Batı’da ve Doğu’da Rus Diasporası
4 Klasik tarzı sürürden yazarlar: İvan Bunin ve Aleksandr Kuprin
5 Edebiyatta Neohıristiyan Ekolü: Dmitri Merejkovski ve Zinaida Gippius
6 Göçmen Rus Şairleri: Konstantin Balmont, Marina Tsvetayeva vd.
7 Rus Göçmen Edebiyatının Mozaik Yapısı: İvan Şmelyov, Vladislav Hodaseviç Yevgeni Zamyatin, ve “Mizah Ustaları”.
8 VİZE
9 Vladimir Nabokov Genel Hatları ve Sanat Değerleriyle İkinci Dalga Rus Göçmen Yazarları.
10 Rus Göçmen Edebiyatında Üçüncü Dalga: Siyasi, Sosyal ve Ekonomik Etkenler.
11 Üçüncü Dalganın önde giden isimleri, sanat ve misyonları. A. Soljenitsın, S. Dovlatov, İ. Brodski, V.Voynoviç, E. Limonov vd.
12 Edebiyatta Toplumsal Sorumluluk ve Soljenitsin.
13 Göçmen edebiyatında konu yelpazesi: göç, göçmenlik ve kimlik sorunu
14 Rus Göçmen Yazarlarının İfade ve Yazma Özgürlünün Artıları ve Eksileri. Göçmen Yazarların Bakışı ve “Onlar”a Bakış.
15 FİNAL
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 -
2 -
3 -
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 13 2 26
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Klasik tarzı sürürden yazarlar: İvan Bunin ve Aleksandr Kuprin Edebiyatta Neohıristiyan Ekolü: Dmitri Merejkovski ve Zinaida Gippius Göçmen Rus Şairleri: Konstantin Balmont, Marina Tsvetayeva vd. Rus Göçmen Edebiyatının Mozaik Yapısı: İvan Şmelyov, Vladislav Hodaseviç Yevgeni Zamyatin, ve “Mizah Ustaları”.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar