Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MESLEK ÇALGISI I (KEMAN) Üçüncü Düzey MÜZ113.1 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. CAVID ASADOV
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr.Gör.Cavid ASADOV,Yrd.Doç.Rauf KERİMOV,Okt.Süheyla ÖZDEMİR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Keman çalma sanatı ve kültürünün öğretilmesi.
Dersin Tanımı Derste keman icrasında teorik ve pratik bilgileri verilmektedir.

Dersin İçeriği
1 İki oktavlı gam (pizz).Sağ el için alıştırma (bir boş telde).
2 İki oktavlı gam (detache).Sağ ve sol el için alıştırma.
3 İki oktavlı gam (detache ,2 legato). Sağ ve sol el için alıştırma.Farklı teknik için etüt.
4 İki oktavli gam (detache ,2 legato).Sağ ve sol el için alıştırma.Farklı teknik için etüt.
5 İki oktavlı gam (detache ,2- 4 legato).Paralel minör.Sağ ve sol el için alıştırma.Farklı teknik için etüt.
6 İki oktavlı gam (detache ,2- 4 legato).Paralel minör.Sağ ve sol el için alıştırma.Farklı teknik için etüt.
7 İki oktavlı gam (detache ,2- 4 legato).Paralel minör. Arpej.Farklı teknik için etüt.
8 Vize sınavına hazırlık.
9 SINAV HAFTASI
10 SINAV HAFTASI
11 İki oktavlı gam (detache ,2- 4- 8 legato).Arpej.Paralel minör.Farklı teknik için etüt.Sağ el yay tekniği için alıştırma.
12 İki oktavlı gam (detache ,2- 4- 8 legato).Arpej.Paralel minör.Farklı sol ve sağ el tekniği için iki parça.
13 Sol el tekniği için alıştırma.(4- 8- 16 legato)çalışması.İki parça.
14 Farklı sol ve sağ el tekniği için iki etüt.İki parça.
15 Farklı teknikler için iki etüt. İki parça.Piyano esliğinde parçaların çalınması.
16 FİNAL HAFTASI
17 FİNAL HAFTASI
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sağ ve sol elleri tekniklerinin gelişmesi.
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Turizm alanında mevcut kavram ve fikirleri yakın ve farklı alanlardaki gelişim ve değişimleri de dikkate almak suretiyle bilimsel metotlar kullanarak değerlendirme ve yeni kavram ve fikirlerin oluşmasına katkıda bulunma.
2 Turizm işletmeciliği alanında mevcut ve olası problem, soru ve tartışmaları stratejik yönlerini de dikkate alarak paydaşların ihtiyaçları çerçevesinde değerlendirme.
3 Turizme örnek teşkil edebilecek ana akım alanlardan da faydalanarak turizm alanına ışık tutacak yeni bilgilerin ortaya çıkmasına katkı sağlama.
4 Turizm alanında teori ve uygulamaya dönük özgün bilgi, kavram ve fikirlerin ortaya çıkmasına katkıda bulunma.
5 Turizm alanında yeni bilgi ve yöntemlerin oluşmasına katkı sağlama.
6 Turizm işletmeciliği alanında sürdürülebilir rekabet avantajı elde edebilmek için yeni modeller oluşturma veya ana akım alanlardan uygun olabilecek modelleri uyarlama.
7 Turizm alanında özgün proje oluşturabilme ve/veya mevcut projelere değer oluşturabilecek şekilde katkı sağlama.
8 Turizm alanındaki karmaşık teorik ve uygulamaya dönük problemleri tespit edebilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri sunabilme.
9 Bağımsız olarak araştırma tasarlama, yürütme ve sonuca erdirebilme kabiliyetini geliştirmeye yardımcı olma.
10 Akademik çalışmaları yönlendirme ve yönetebilme kabiliyeti geliştirmek için yardımcı olma.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     102
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı R.Kreutzer “42 etut”,Wohlfahrt “Etudler”,Pracht “Etudler”,,Sitt “Etudler”,,Sh.Beriot “Etudler”,,F.Mazas “Etudler”,,Kayser“Etudler”,,Dancla. D.Lekker “Etudler”,N.Baklanova “Piyesler”,A.Rzayev “Piyesler”,O.Rideing Concerto.G.F:Hendel “Varyasonlar”.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar