Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TURİZMDE İŞ AHLAKI İkinci Düzey REH409 7 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ TUNCAY ÇANAKÇI
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ NİHAT ÇEŞMECİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Turizm işletmeleri ve özellikle turist rehberliği mesleği açısından ahlaki değerlerin önemi, etik davranışların ve değerlerin geliştirilmesi ve uygulanabilmesi, ahlaki davranışların nasıl denetlenebileceği ve ahlaki değerlerin ihlalinde izlenebilecek yolların neler olabileceğinin öğretilmesi dersin amacını oluşturmaktadır
Dersin Tanımı Ahlak ve etik kavramlarının tanımlanması, etik teorileri ve etiğin kaynakları, turizmde ve turist rehberliğinde iş etiğinin önemi, iş yapmada ahlakın önemi, Örgüt kültürü açısından etiğin önemi, ahlaki davranışları geliştirmenin yolları ve ahlaki ihlaller karşısında izlenmesi gereken tutumlar dersin kapsamını oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Dersin amaç ve kapsamının açıklanması, ahlak ve iş ahlakı kavramlarının açıklanması
2 Etik ve ilişkili kavramlar
3 Etik kuramları ve farklı etik yaklaşımlar
4 Etik karar verme süreci
5 İş etiği kavramı, iş etiğinin özellikleri ve iş etiği alanları
6 İş etiğinin bir alt dalı olarak mesleki etik
7 Etik kodları ve turizm sektöründe etik kodlar
8 Etik kodları ve turist rehberliğinde etik kodlar
9 Turist rehberliğinde etik ve etik olmayan davranışlar
10 Rehberlerin turistlerle ve ev sahibi toplumla ilişkilerde etik ilkeler
11 Rehberlerin seyahat işletmeleri ile ilişkilerinde etik ilkeler
12 Rehberlerin alışveriş işletmeleri ve meslektaşlarıyla ilişkilerde etik ilkeler
13 Etiksel davranış yönetimi
14 Genel tekrar ve sorular
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ahlak, etik ve mesleki etik kavramlarını tanımlayabilir
2 Turizm sektöründe ve özellikle turist rehberliği mesleğinde iş ahlakının önemini açıklayabilir
3 Farklı etik teori ve yaklaşımlarını açıklayabilir
4 Rehberlik mesleğinde etik kodları bilir ve önemini açıklayabilir
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Analiz metotlarının temellerini bilir
2 Spektroskopik metotları metotların temellerini öğrenir
3 Kalitatif analiz yapar
4 Kanlitatif analiz yapar
5 Kalitatif analizdeki problemleri çözer
6 Kantitatif analizdeki problemleri çözer
7 Analizde metot seçimi yapar
8 Analiz sonuçlarını değerlendirir
9 İlaç analizine karar verir.
10 Îyi laboratuar uygulamalarını bilir.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 1 5
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 3 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 3 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     47
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Atacan, T. ve Genç, K. Y. (2020) İş Etiği. Astana Yayınları: Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Akoğlan Kozak, M. ve Güçlü Nergiz, H. (2018). Turizmde Etik. 6. Baskı, Detay Yayıncılık: Ankara.

Ders İle İlgili Dosyalar