Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ I Birinci Düzey TAR 325 Seçmeli 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr.Öğretim Üyesi NESLİHAN ALTUNCUOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşundaki siyasal ve hukuki süreçleri ana hatlarıyla belirtmek,temel dış politika sorunları ile iç politika sorunlarını ilişkilendirmek, Çok Partili Yaşama geçiş sürecini izah etmek.
Dersin Tanımı Tar 325- Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, zorunlu

Dersin İçeriği
1 Türkiye Cumhuriyeti Tarihinin Kaynakları
2 Milli Mücadeleden Cumhuriyete Yönetim Biçiminin Şekillenişi .Cumhuriyet in temellerine katkıda bulunan Osmanlı aydınları ve fikirleri.
3 Türkiye''de cumhuriyeti hazırlayan gelişmeler,Cumhuriyet kavramı ve tarihsel gelişimi,Cumhuriyetin İlanı ve Cumhuriyetçilik İlkesi.
4 Lozan Antlaşması''nın İmzalanması Sonrası Türkiye''nin Çağdaşlaşma Süreci.
5 Atatürk Dönemi Üzerine (Ekonomi,Eğitim ve Sosyo-Kültürel değişim).
6 Atatürk Dönemi Üzerine (Ekonomi,Eğitim ve Sosyo-Kültürel değişim).
7 Atatürk Dönemi Üzerine (Ekonomi,Eğitim ve Sosyo-Kültürel değişim).
8 ARA SINAV
9 1923 Türkiye''sinin genel bir görünüşü.
10 Tek Parti Döneminin genel özellikleri.
11 Atatürk''ün hayatı - çağdaşı olan diğer liderlerle karşılaştırılması .
12 Atatürk Dönemi Türk dış Politikası 1923-1930.
13 Atatürk Dönemi Türk dış Politikası 1930-1938.
14 Genel Değerlendirme.
15
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Analitik düşünme ve analojik değerlendirme yapabilmek
2 Kendi tarihini ve kültürünü referans alabilecek öz güvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda kendi bilimsel problematiklerinin üstesinde gelerek bunları yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme
3 Türk dilini, mesleki üslubunu ve tarih bilgisini gerektiği zamanlarda en etkili şekilde kullanabilmek
4 Tarihi meseleleri çözme ve ispata yönelik yeteneklerini geliştirmek
5 Araştırma ve incelemeye yöneltmek
6 Bilimsel düşünmeyi geliştirmek
7 Ülke sorunlarına duyarlı olma, gündemi takip edebilme, güncel konuların arka planını tarihsel olaylarla ilişkilendirebilme
8 Sistemli ve mantıklı düşünmeyi öğretmek
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
4 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5 Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
7 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8 Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
10 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11 Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
13 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14 Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
16 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
17 Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
18 Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 1 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 15 1 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     65
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yalçın, Durmuş (ve diğerleri), Türkiye Cumhuriyeti Tarihi I-II, ATAM Yayınları, Ankara, 2000.
Yardımcı Kaynaklar Selek, Sabahattin, Anadolu İhtilali, C. 1-2, Kastaş Yayınları. Güneş, İhsan, Birinci TBMM’nin Düşünce Yapısı, ATAM Yayınları, Ankara, 2005. Gönlübol, Mehmet, Olaylarla Türk Dış Politikası. Uras, Esat, Tarihte Ermeni,ler ve Ermeni Meselesi. Karacani Ali Naci, Siyasi Karikatürlerde Emperyalizm, Milletler Cemiyeti ve Türkiye, IQ Yayınları, İstanbul, 2011.

Ders İle İlgili Dosyalar