Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KARŞILAŞTIRMALI ANATOMİ Üçüncü Düzey VAN-529 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ İMDAT ORHAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç.Dr. Ayhan Düzler
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Farklı disiplinlerden gelen araştırmacı ve lisans üstü eğitim alan öğrencilere hem Hayvan türleri arasındaki ve insan ile karşılaştırmalı olarak anatomik farklılıklarını anlatmak hem de adlandırma ve benzeri temel anatomik çeşitliliği göstermek için bu ders verilmektedir.
Dersin Tanımı Bu derste hayvan türleri ve insan arasındaki anatomik farklılıkların incelenmesi, temel doku, organ sistem özelliklerinin karşılaştırılması amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği
1 Lokomotor sistem Osteology
2 Lokomotor sistem Arthrology
3 Lokomotor sistem Myology
4 Sindirim sistemi
5 Solunum sistemi
6 Dolaşım Sistemi
7 Dolaşım Sistemi
8 Ara Sınav
9 Üriner Sistem
10 Genital Sistem
11 Merkezi Sinir Sistemi
12 Perifer Sinir Sistemi
13 Memeliler, Kanatlı hayvanlar ve İnsan arasındaki anatomik farklılıklar.
14 Memeliler, Kanatlı hayvanlar ve İnsan arasındaki anatomik farklılıklar.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 memeli hayvanlarda anatomik farklılıkları bilme, karşılaştırma yapabilme.
2 Memeli ve kanatlı hayvanların anatomik farklılıklarını karşılaştırabilme.
3 Hayvanlar ile insan arasındaki anatomik farklılıkları karşılaştırmalı olarak bilme anlama söyleme ve yazabilme
4 Hayvan türleri arasında sistematik anatomik farklılıkları bilme
5 Hayvanlar arasındaki topografik anatomik farklılıkları bilme
6 Elde edilen bilgilere dayanarak hayvanlar üzerinde daha doğru ve isabetli çalışabilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Program, yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme gücüne sahip mühendislik alanında son gelişmelerin bilgi izleyerek özgün bir sürecin tamamlanması ve bir süreci yönetme yeteneği, algılama yeteneğine sahip mezunlar vermeyi amaçlar.
2 Bahçe Bitkileri alanında oluşabilecek sorunlara, alternatif çözüm öneriler üretir
3 Ulusal ve uluslararası düzeyde Bahçe Bitkileri alanındaki gelişmeleri izleme yeteneğini kazanır.
4 Üretim materyali ve genetik kaynakları korur ve devamını sağlar.
5 Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler.
6 Çalışma alanındaki problemlere yaklaşımları ile toplumu etkileyecek gelişmelere ve araştırmalara liderlik eder
7 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
8 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
10 Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar ve uygular.
11 Yeni fikirlerin analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
12 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
13 Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
14 Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
15 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
16 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
17 Yeni bilimsel yöntemler geliştirebilir veya bilinen bir yöntemi bir alana uygular, yayınlar ve özgün bir çalışmayı ortaya koyar.
18 Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanır.
19 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirerek, bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
20 Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 5 2 10
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     99
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Dursun N. (2003): Veteriner Anatomi I. Medisan Yayınevi, Ankara. Dursun N. (2003): Veteriner Anatomi II. Medisan Yayınevi, Ankara. Dursun N. (2003): Veteriner Anatomi III. Medisan Yayınevi, Ankara. Dursun N. (2003): Kanatlı Anatomisi. Medisan Yayınevi, Ankara. Dursun N. (2003): Veteriner Topografik Anatomi. Medisan Yayınevi, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Barone R (1986): Anatomie Comparee Des Mammiferes Domestiques.VigotFreresParis. Doğuer S, Erençin Z (1962): Evcil Hayvanların Komparatif Anatomisi. Ankara Üni. Basımevi, Ankara. Dyce KM, Sack WD, Wensing CJG (1987): Textbook of Veterinary Anatomy. WB. Saunders Company, London. Getty R (1975): The Anatomy of The Domestic Animals. WB. Saunders Company, London. Nickel R, Schummer A, Seiferle E (1986): The Anatomy of the Domestic Animals. Verlag Paul Parey, Hamburg.

Ders İle İlgili Dosyalar