Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ALMANCA II Birinci Düzey TUR316.2 6 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Almanca
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Ziya ASLAN- ziyaslan@erciyes.edu.tr
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu derste öğrenci,Almanca konuşan otel konuklarıyla çeşitli konularda sözlü ve yazılı iletişim kurabilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı A2 düzeyinde okuma, yazma, dinleme ve karşılıklı konuşma becerileri edinir.Dolaysız anlatımlarda cümleleri ve sıkça kullanılan tabirleri anlayabilir (örneğin kişinin kendisiyle, ailesiyle, alışverişle, iş ve yakın çevreyle ilgili bilgiler). Basit anlatımlarla geldiği yeri, eğitimini, yakın çevresini ve çalıştığı otel ve restoranda doğrudan ihtiyaca yönelik durumları anlatabilir.

Dersin İçeriği
1 Vergangenheit, das Praeteritum
2 Vergangenheit,das Perfekt von "haben und sein"
3 Ankunft im Hotel,Gaeste begrüssen,Check-In an der Rezeption, Dialoge mit den Hotelgaesten an der Rezeption und die Gäste ins Zimmer einweisen
4 Frühstück ,Essen und Trinken im Hotel,Auskunft über Nahverkehr geben,
5 Kommunikation mit Gästen über das Zimmer
6 Mietwagen besorgen,Auskunft über Nahverkehr geben,Beschwerden und Mitteilungen entgegennehmen,
7 Im Restaurant,Telefonische Tischreservierung,im Restaurant bestellen und bezahlen,
8 Essen und Trinken im Urlaub,mit einem Frühstück in den Tag starten,Gespräch am Esstisch,türkische Spezialitaeten,typische Speisen und Getränke in der Türkei
9 Urlaub und Gesundheit,Dialog in der Praxis,Urlaub und Geldwesen,auf der Post und auf der Bank,in Konto einrichten.Kundenkarten, Scheckkarten, Kreditkarten.
10 Auf der Bank,in Konto einrichten.Kundenkarten, Scheckkarten, Kreditkarten.
11 Urlaub und Gesundheit,Körperteile kennen Dialog in der Praxis,in der Apotheke
12 Einkaufen auf dem Markt,Obst und Gemüse,Gewürze,Kräuter ,was kauft man in der Türkei.
13 Die Rechnung schreiben und die Gäste verabschieden,Koffer einpacken
14 Taxi rufen,Transport zum Flughafen
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Almanca gramer bilgilerini ilerletir.
2 Almanca yazım kurallarını bilir.
3 Günlük dilde gerekli olan kolay cümlelerle gereksinimlerini ifade eder.
4 Kendisine okunan bir parçayı anlamaya çalışır
5 Kendisine okunan bir parçayı yazar.
6 Karşılıklı konuşmalar yapar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kur’an ve Sünnet çerçevesinde bütüncül ve sistematik bir dini düşünce ve kavrayışa sahiptir. (Yetkinlik)
2 İlahiyat alanında temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. (Bilgi)
3 İlahiyat ile ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere (Tarihi ve güncel, araç ve gereçlere ilişkin, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin, ilahiyatla ilgili diğer kaynaklarda desteklenen) sahiptir. (Bilgi)
4 İlahiyat alanında değişmez olan ve değişebilen bilgileri ayırt eder. (Beceri)
5 Klasik ve güncel dini meseleleri tespit etme, tanımlama, yorumlama, tahlil etme, terkip etme ve çözme becerisine sahiptir. (Beceri)
6 Farklı düşünce ve yorumlar karşısında evrensel ilke ve değerleri üstün tutan bir anlayışa sahiptir. (Yetkinlik)
7 Akıl, bilgi, istişare, emanete riayet, ehliyet ve adalet gibi temel değerler/ilkeler ışığında çalışma ve sorumluluk üstlenebilme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
8 İlahiyat alanına ilişkin temel kaynakları asli dilinden (Arapça) okuyup anlayabilir. (Yetkinlik)
9 İtikat, ibadet, ahlak ve muamelata dair usul ve esasları kavrar ve dayandığı temelleri açıklar. (Bilgi)
10 Zaman ve mekâna göre ortaya çıkan farklı dini yaklaşımları doğru anlama ve tutarlı değerlendirme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
11 Din istismarı, şiddet, İslam karşıtlığı gibi dine ve topluma zararlı eğilimlere karşı söylem ve tutum geliştirir. (Yetkinlik)
12 İslam kültür, sanat ve medeniyeti hakkında temel ve bütüncül bilgilere sahiptir. (Bilgi)
13 Kuran-ı Kerim okuma, anlama ve öğretme konusunda teorik ve pratik yeterlilik kazanır. (Beceri)
14 İslam’ın temel kaynakları ışığında din eğitimi ve din hizmetleri verme yetkinliğine sahiptir. (Beceri)
15 İlahiyat alt dallarının birbiri ile ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak, disiplinler arası araştırma-inceleme, yorum, analiz ve değerlendirme yapar. (Beceri)
16 Dini/Manevi danışmanlık ve rehberlik bilgi ve becerisine sahiptir. (Beceri)
17 Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır. (Bilgi)
18 İlahiyatla ilişkili başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olur. (Bilgi)
19 İlahiyat alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. (Yetkinlik)
20 İlahiyat alanının gerektirdiği bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. (Yetkinlik)
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 6 84
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 14 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 4 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 4 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı www.lernmedien-wolkenkratzer.de A 2
Yardımcı Kaynaklar Herzlich Willkommen - Ja,gerne

Ders İle İlgili Dosyalar