Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEMEL İNGİLİZCE I Üçüncü Düzey İNG 123 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili İngilizce-Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ GÖKTUĞ YÜCEL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞR. GÖR. GÖKTUĞ YÜCEL ÖĞR. GÖR. ERKAN ÖZDOĞAN ÖĞR.GÖR. ÖMER YILDIZ ÖĞR. GÖR. AHMET EREN ÖĞR. GÖR. ERHAN TAN ÖĞR. GÖR. EDA YILMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Sözel anlatım
Dersin Amacı Okuduğunu anlama becerisini geliştirmek
Dersin Tanımı Öğrencinin yabancı dil kaynaklarından sağlanan okuma parçalarını etkili olarak anlayabilme yeteneğini geliştirmek

Dersin İçeriği
1 Kişi zamirleri, alfabe, selamlaşma
2 Geniş zaman durum cümlesi, kendini tanıtma
3 Ülke ve millet söyleme, sayılar
4 Tekil-çoğul isimler ve artikel kullanımı
5 Yaygın sıfatlar, kişi ve ortam betimleme
6 Soru kelimeleri ve soru cümlesi oluşturma
7 Sahiplik sıfatları ve aile bireylerini tanıtma
8 Ara sınav
9 Meslek isimleri ve ilgili fiiller
10 Haftanın günleri, aylar, tarihi söyleme
11 Sipariş verebilme ve basit ricalar
12 Geniş zaman fiil çekimi-tekil özneler-çoğul özneler
13 Yaygın fiiller, saati söyleme
14 Yaygın bağlaç kullanımı (because,and,but,so)
15 Sıklık zarfları, tipik günü anlatma
16 Final sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Temel seviyede İngilizce dilbilgisi ve sözcük bilgisine sahip olur
2 Temel kişisel bilgiler, aile bilgileri, alışveriş, yakın çevre ve iş gibi doğrudan öncelik alanlarıyla ilgili cümleleri ve sıklıkla kullanılan deyimleri anlayabilir.
3 Basit ve doğrudan bilgi alışverişini gerektiren basit ve bildik etkinlikler çerçevesinde, bilindik ve alışılagelmiş konular üzerinde iletişim kurabilir.
4 Kendi öz geçmiş ve yakın çevresini basit bir şekilde betimleyebilir, temel gereksinimlerine denk düşen konuları anlatabilir
5 Geçmişinin, bulunduğu ortamın ve anlık ihtiyaç gerektiren alanların tasvirini basit terimlerle açıklayabilir.
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2 Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3 Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4 Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5 İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebilme ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6 Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7 Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8 Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 1 2 2
Ara sınavlara hazırlık 1 1 1
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     40
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Betty Schrampfer Azar.Fundamentals of English Grammar, 1992
Yardımcı Kaynaklar G.De Devitiis,L. Mariani and K. O’ Malley. Englih Grammar for Communication,1989

Ders İle İlgili Dosyalar