Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇAĞDAŞ SANAT PRATİKLERİNDE KURAMSAL YAŞLAŞIMLAR İkinci Düzey RES514.6 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. NURDAN GÖKÇE
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. NURDAN GÖKÇE
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Görsel malzeme eşliğinde sunum
Dersin Amacı 1980 Sonrası sanatsal gelişmeleri tarihsel ve teorik bir çerçevede aktarmak, çağdaş sanat pratiklerinin okumasını yapmak.
Dersin Tanımı 1980 Sonrası sanatta yaşanan neo-avangardist yaklaşımlar ve postmodern dönüşümü ele alır.

Dersin İçeriği
1 Post Modernizm ve Çağdaş Sanat Okuma Materyali:
2 Post Modernizm ve Çağdaş Sanat, Okuma Materyali:
3 Post Modernizm ve Çağdaş Sanat Okuma Materyali:
4 Kavramsal Sanatın Güncel Pratiklere Olan Etkisi Okuma Materyali: Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar
5 Kimlik Politikaları ve Güncel Sanat Okuma Materyali: Ahu Antmen, 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar
6 Feminist Sanat ve Feminist Eleştiri Okuma Materyali:
7 Vize Haftası
8 Performans Sanatı Okuma Materyali/Tartışma: Performans Sanatı: Fütürizmden Şimdiye, Roselee Goldberg
9 Performans Sanatı Devam
10 Kamusal Sanat Pratikleri - Kamusal Sanatın Bileşenleri Okuma Materyali: Kamusal Sanat Diyalogları, Tom Finkelpearl, Vito Acconci
11 Toplumsal Sanat Pratikleri Okuma Materyali: Işıl Eğrikavuk, Zerrin İren Boynudelik, Temporary Services, Şikago Örneği
12 Video Sanatı ve Yeni Medya Pratikleri Okuma Materyali: Michael Rush, Video Sanatına Giriş
13 Sanatın Özelleştirilmesi, Sanat Fuarları, Bienaller, Galeri Sistemi Okuma Materyali: Chin-Tao Wu, Privatizing Culture
14 aa
15 aa
16 Final Haftası
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çağdaş Sanatı ve çağdaş sanat çalışmalarını anlayabilmek.
2 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
3 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
4 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
5 Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
6 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bu bölümde lisans üstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2 Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3 Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4 Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5 Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6 Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7 Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler.
8 İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9 Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10 Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11 İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12 İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler..
13 Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14 Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler. .
15 Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16 Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17 Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler. gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
18 Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19 Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20 Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 2 8
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 1 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 4 8
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 6 12
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 6 8 48
Toplam iş yükü     128
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı yok
Yardımcı Kaynaklar 20. YY. BATI SANATINDA AKIMLAR, AHU ANTMEN; ÇAĞDAŞ SANATI ANLAMAK, OPTİMİST YAYINLARI; 1940''TAN GÜNÜMÜZE SANAT, VARLIK STRTEJİLERİ, JONATHAN FINEBERG,KARAKALEM KİTABEVİ YAYINLARI

Ders İle İlgili Dosyalar