Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
OTOMATİK KONTROL SİSTEMLERİ Üçüncü Düzey ESM 310 6 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. AYTEKİN BAĞIŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ---
Dersin Veriliş Şekli Sınıf dersleri (yüz yüze)
Dersin Amacı Mühendislik eğitiminde önemli bir yere sahip olan otomatik kontrolün temel ilkelerini ve uygulama alanlarının öğrencilere tanıtılması
Dersin Tanımı Mühendislikte otomatik kontrol ve kontrol sistemleri hakkında temel bilgilerin verilmesi

Dersin İçeriği
1 Otomatik Kontrole Giriş
2 Fiziksel Sistemlerin Matematiksel Modellenmesi
3 Fiziksel Sistemlerin Matematiksel Modellenmesi
4 Transfer Fonksiyonu, Blok Diyagramları, İşaret Akış Grafları
5 Durum Değişkenleri ile Analiz
6 Durum Değişkenleri ile Analiz
7 Kapalı Döngü Sistemlerin Karakteristikleri
8 Kontrol Sistemlerinin Performansı
9 Kontrol Sistemlerinin Performansı
10 Doğrusal Kontrol Sistemlerinin Kararlılığı
11 Kontrol Sistemlerinin Frekans Domeni Analizleri
12 Kontrol Sistemlerinin Frekans Domeni Analizleri
13 Köklerin Yer Eğrisi Yöntemi
14 Köklerin Yer Eğrisi Yöntemi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
2 istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
3 mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
4 Otomotik kontrol sistemlerinin performanlarını iyileştirebilmek.
5 Kontrol Sistemlerinin Frekans Domeni Analizlerini yapabilmek.
6 Köklerin Yer Eğrisi Yöntemi kullanarak sistemler tasarlayıp çözümler yapabilmek.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 İç hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 İç hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 İç hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 İç hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 İç hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 4 1 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 3 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 3 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 7 1 7
Toplam iş yükü     84
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı •B.C. Kuo, Otomatik Kontrol Sistemleri, Literatür Yayınları (uyarlama ve çeviri: Atilla Bir), 1999. •K. Ogata, Modern Control Engineering-3rd ed., Prentice-Hall, 1997. •N. S. Nise, Control Systems Engineering, John Wiley, 1992.
Yardımcı Kaynaklar •C.T. Chen, Analog and Digital Control System Design, Saunders College Pub., 1993.

Ders İle İlgili Dosyalar