Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 1 Üçüncü Düzey MBM 811 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MEHMET DOĞAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Uygulamalı ve araştırma
Dersin Amacı Tez çalışmasının amacı, öğrencilerin yazacağı ve savunacağı bir tez ile alanındaki bilgiye özgün katkı yapmasını sağlamaktır.
Dersin Tanımı Araştırmanın yapılması, tezin tamamlanması ve savunulması.

Dersin İçeriği
1 Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
2 Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
3 Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
4 Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
5 Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
6 Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
7 Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
8 Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
9 Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
10 Araştırmanın yapılması (4-7. yarıyıllar). Tez İzleme Komitesi (TİK) biri Ocak-Haziran ve diğeri Temmuz-Aralık ayları arasında olmak üzere yılda iki kez toplanır. Öğrenciler, toplantı tarihinden en az 15 gün önce TİK üyelerine yazılı bir rapor sunar.
11 Tezin tamamlanması ve savunulması (8. yarıyıl veya 9-12. yarıyıllar
12 Tezin tamamlanması ve savunulması (8. yarıyıl veya 9-12. yarıyıllar
13 Tezin tamamlanması ve savunulması (8. yarıyıl veya 9-12. yarıyıllar
14 Tezin tamamlanması ve savunulması (8. yarıyıl veya 9-12. yarıyıllar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tez çalışması için bir problem veya tez konusu tanımlanır ve kurgulanır.
2 Tez çalışmasında gerekli olan kaynaklar belirlenir ve kullanılır.
3 Araştırma program dahilinde yürütülür.
4 Elde edilen veriler analiz edilir.
5 Çalışma sırasında savunulabilir sonuçlar elde edilir ve geliştirilir.
6 Tez öğrencisi ikna edici bir tartışma yaparak tezini savunur.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 14 4 56
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 14 1 14
Laboratuvar 14 10 140
Arazi çalışması 14 10 140
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 14 196
Toplam iş yükü     630
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Tez çalışması ile ilgili kaynaklar (referanslar), makaleler, tezler, kitaplar
Yardımcı Kaynaklar Tez çalışması ile ilgili temel çalışmalar, yayınlar

Ders İle İlgili Dosyalar