|
1 |
Tarihi olayları değerlendirişte genel bir perspektif ve üst bir bakış edinebilir.
|
|
|
2 |
Tarihi olgulardan genellemelere ulaşarak günümüz problemlerine yeni çözümler sunabilir.
|
|
|
3 |
Kuran merkezli bir tarih algısı edinir.
|
|
|
4 |
İslam tarihini geniş bir perspektiften değerlendirir.
|
|
|
5 |
Tarih felsefesi tartışmalarını İslam tarihi içerisinde değerlendirir.
|
|
|
6 |
İslam Tarihinin ana kaynaklarını kullanma becerisi kazanır.
|
|
|
7 |
Hz.Muhammed'in hayatı ile ilgili rivayetleri bütüncül ve bilimsel bir bakış açısı ile değerlendirir.
|
|
|
8 |
Dört Halife, Emevi ve Abbasi dönemlerinin İslam medeniyeti açısından önemini değerlendirir.
|
|
|
9 |
Dört halife, Emeviler ve Abbasiler dönemi ile ilgili tarihi bilgileri tarihi gerçeklik ölçüsünde değerlendirir.
|
|
|
10 |
İlk Müslüman Türk devletlerinin kültür ve medeniyetleri hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
|
11 |
Osmanlı öncesi Müslüman Türk devletlerini tarih ilminin kurallarına göre değerlendirir.
|
|
|
12 |
Osmanlı Tarihinin dünya tarihi açısından önemini analiz eder.
|
|
|
13 |
İslam devletlerinde gelişen medeniyetinin maddî ve manevî yapı ve özelliklerini bilir.
|
|
|
14 |
İslam medeniyeti hakkında bütüncül bir kavrayışa sahip olur.
|
|
|
15 |
İslam medeniyetinin diğer medeniyet ve kültürlerle ilişkisini analiz eder.
|
|
|
16 |
Osmanlıca bir metni okuyabilmek için gerekli grameri öğrenir.
|
|
|
17 |
Osmanlıca matbu ve elyazması metinleri okuma becerisi kazanır.
|
|
|
18 |
|
|
|
19 |
|
|
|
20 |
|
|
|
21 |
|
|
|
22 |
|
|
|
23 |
|
|
|
24 |
|
|
|
25 |
|
|
|
26 |
|
|
|
27 |
|
|
|
28 |
|
|
|
29 |
|
|
|
30 |
|
|
|
31 |
|
|
|
32 |
|
|
|
33 |
|
|
|
34 |
|
|
|
35 |
|
|
|
36 |
|
|
|
37 |
|
|
|
38 |
|
|
|
39 |
|
|
|
40 |
|
|
|
41 |
|
|
|
42 |
|
|
|
43 |
|
|
|
44 |
|
|
|
45 |
|
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |