Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YABANCI DİL II Birinci Düzey SYBD102 Zorunlu 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili İngilizce- Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÜCRETLİ ÖĞRETİM GÖREVLİSİ BURHAN EREN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Ön koşul dersleri Yok
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan Eğitim
Dersin Amacı Yüksek Öğrenimini Yapan Öğrencilerin Önceki Öğrenmelerini Pekiştirerek TEMEL düzeyde İngilizce ‘ye sahip olup kendilerini hedef bir dilde ifade edebilmelerini sağlamak
Dersin Tanımı Yüksekokul okuyan öğrencilerin anadilin yanında en temel gereksinimlerden biri olan hemen hemen her alanda olmazsa olmazlardan " yabancı dil" yeteneğini öğrencilere kazandırmayı amaçlayan 6 kredilik 4 teorik saatten oluşan bir ders.

Dersin İçeriği
1 Hedef dilde kendini tanıtabilmek Ülke ve ulus isimlerini söyleyebilmek 1 den 100 e kadar sayabilmek alfabeyi İngilizce okuyabilmek
2 Şimdiki zaman kipini aktif bir şekilde kullanabilmek Saati söyleyebilmek Aile üyelerinin İngilizce karşılıklarını bilmek
3 Mesleklerin yabancı dildeki karşılıklarını bilmek Ne iş yaparsınız? Nerede çalışıyorsunuz? Sorularını sorup cevaplayabilmek
4 Belirteçlerin (Artikellerin) farklarını söyleyebilmek Tekil ve çoğul isimler yazabilmek
5 Sıfatları ve zamirleri ayırabilmek ve zamirleri aktif bir şekilde kullanabilmek
6 'Var' ve 'yok' ifadelerinin olumlu, olumsuz ve soru cümlelerini kurabilmek Kelimeye eklenen ön ve son eklerin farkında olmak
7 Bir yerin nerede olduğunu sorabilmek ve bir yer sorusunu cevaplayabilmek
8 Yer- yön zarflarını anlamak ve kullanabilmek Geniş zaman kipine ait eski bilgileri hatırlayabilmek
9 Geniş zaman kipini aktif bir şekilde kullanabilmek
10 Sıklık zarflarının farklarını anlayabilmek Sınıf içi objelerin isimlerini söyleyebilmek
11 Can-can't (-ebilmek) kalıbını etkin bir şekilde kullanmak Hedef dilde para takası yapabilmek
12 Nerede, kim, ne... Vb. soru kalıplarını kullanabilmek Giysi isimlerini söyleyebilmek
13 Sayılabilen ve sayılamayan nesneleri sınıflandırabilmek Have got- has got yapısını kullanabilmek
14 Miktar belirteçlerinin farklarını söyleyebilmek ve bu belirteçlerle cümleler kurabilmek Emir cümlelerini kurabilmek hedef dilde bir yemek tarifi yapabilmek
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler isimlerini, nereli olduklarını ve hangi ulustan olduklarını söyleyebilir ve 1-100 arasındaki sayılarla kurulabilecek ifadeleri anlayabilirler. İsimlerini ya da başka bir kelimeyi heceleyebilirler.
2 Öğrenciler şimdiki zamanı etkin şekilde kullanabilir, olumlu, olumsuz, soru cümlelerini kolaylıkla kurabilirler. Saati sorabilir ve söyleyebilirler. Aile içinde bireylerin İngilizce karşılıklarını bilir ve akrabaların hepsini İngilizce adlandırabilirler.
3 Öğrenciler ne iş yaptıklarını, bir mesleğe sahip birinin nerede çalıştığını söyleyebilirler. Bir ismin tekil ve çoğul hallerini bilebilir ve düzensiz çoğulları ayırabilirler.
4 Öğrenciler yol tarifi isteyen ve İngilizce konuşan bir yabancıya yol tarifi yapabilirler.
5 Öğrenciler bu dersin sonunda geniş zamanı kullanarak cümleler kurabilir ve günlük yaptıkları şeyleri anlatabilirler.
6 Öğrenciler kişi zamirlerini tanımlayıp özne, nesne ve iyelik olmak üzere gruplandırabilir ve bu zamirleri etkin şekilde cümle içinde anlayabilirler.
7 Öğrencilere bir nesne ismi söylendiğinde onlar hedef dilde bu nesnenin sayılabilir ya da sayılamaz olduğunu ayırabilir ve miktarını belirtebilirler. Bir yemek tarifini anlatabilir ya da İngilizcede yazılmış bir yemek tarifini okuyup anlayabilirler.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim, radyo, televizyon ve sinema alanlarıyla ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilir.
2 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki kuramları bilir.
3 Radyo, televizyon ve sinemanın dünyadaki ve Türkiye’deki tarihsel gelişim sürecini bilir.
4 Radyo, televizyon ve sinema alanındaki çalışma koşullarını düzenleyen yasal belgeleri, ulusal ve uluslararası meslek örgütlerini ve etik ilkeleri bilir
5 Radyo, televizyon ve sinemada yapım aşamalarını bilir; uygulama becerisi ve yetkinliğine sahiptir
6 Radyo, televizyon ve sinema alanında program üretme ve/veya film yapma yetkinliğine sahiptir
7 Radyo, televizyon yayıncılığındaki program türleri ile sinema türlerini ve akımlarını bilir
8 Görsel ve işitsel teknik donanımı içerik üretiminde etkin olarak kullanma becerisine sahiptir.
9 Radyo, televizyon ve sinema alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
10 Senaryo yazma ve çekim senaryosu hazırlama becerisine sahiptir.
11 Görüntü estetiği, sinematografik anlatım ve kompozisyonun temel ilkeleri konusunda yetkindir.
12 Medya okuryazarlığı becerilerini edinerek medya içeriklerinin toplumsal, ekonomik, politik, kültürel vb. etkilerini eleştirel bakış açısıyla ele alma, çözümleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir
13 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları çalışmalarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir
14 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibidir.
15 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir
16 Girişimcilik, iş geliştirme ve ekip çalışması yürütebilme konularında bilgi ve beceriye sahiptir.
17 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibidir.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 2 14
Ödevler 4 1 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 4 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Milestone Course Book
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders İle İlgili Dosyalar