Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ESKİ TÜRK EDEBİYATINDA ŞERH GELENEĞİ Üçüncü Düzey TDE 675 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. ATABEY KILIÇ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ATABEY KILIÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ATABEY KILIÇ, Doç. Dr. Turgut KOÇOĞLU
Dersin Veriliş Şekli TEORİK
Dersin Amacı Şerh, tanımı, ilgili yazılar ve önemli fikir adamları; Osmanlı dönemi meşhur şerhçiler ve eserleri.
Dersin Tanımı Şerh, tanımı, ilgili yazılar ve önemli fikir adamları; Osmanlı dönemi meşhur şerhçiler ve eserleri.

Dersin İçeriği
1 Şerh, tanımı, ilgili yazılar I
2 Şerh, tanımı ve ilgili yazılar II
3 Osmanlı dönemi meşhur şârihler ve eserleri I
4 Osmanlı dönemi meşhur şârihler ve eserleri II
5 Osmanlı dönemi meşhur şârihler ve eserleri III
6 Osmanlı dönemi meşhur şârihler ve eserleri IV
7 Osmanlı dönemi meşhur şârihler ve eserleri V
8 Vize
9 Osmanlı dönemi meşhur şârihler ve eserleri VI
10 Osmanlı dönemi meşhur şârihler ve eserlerinden örnek metinler I
11 Osmanlı dönemi meşhur şârihler ve eserlerinden örnek metinler II
12 Osmanlı dönemi meşhur şârihler ve eserlerinden örnek metinler III
13 Osmanlı dönemi meşhur şârihler ve eserlerinden örnek metinler IV
14 Genel Değerlendirme
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Şerh, tanımı, ilgili yazılar ve önemli fikir adamları; Osmanlı dönemi meşhur şârihler ve eserleri.
2 Şerh, ta''''lik, hâşiye kavramlarını öğrenme
3 Şârih, muhaşşî, müfessir kavramlarını ayırt etme
4 Geleneksel Şerh Metinlerine vukûf
5 İnşâ ve tarzları hakkında bilgi edinme
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Doktora yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2 Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3 Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4 Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5 Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6 Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7 Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8 Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 1 3 3
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 10 10 100
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 5 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 5 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Şerh İle ilgili temel makaleler, orijinal yazma eser görüntüleri
Yardımcı Kaynaklar T. Kortantamer, "Teori Zemininde Metin Şerhi Meselesi", İ. Güleç, "KLASİK TÜRK EDEBİYATI METİNLERİ NASIL ŞERH EDİLMELİ?", A. Kılıç, "Dağılmış İncileri Toplamak: Şerh Tasnifi Denemesi", M. Mengi, "Metin Şerhi, Tahlili ve Tenkidi", A. Tanyıldız, "Ankaravî Şerhinin Telif Süreci", A. Dağlar, "Vassâf Tarihi Şerhinden Hareketle Şerh Kaynakları Meselesi", Turgut KOÇOĞLU, "Mesnevî Şârihi Şem''î Şem''ullah''ın Şerh Yöntemi İle Walter G. Andrews''un Sözdizimsel Metin Yorumlama Yöntemi Arasındaki Benzerlik"

Ders İle İlgili Dosyalar