Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Üçüncü Düzey BSB 568 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ZİYA BAHADIR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ZİYA BAHADIR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Eğitim kavramları, Beden eğitimi kavramları, Beden eğitimi öğretmeni özellikleri, Beden eğitimi ve sporda planlar, Genel öğretim ve beden eğitimi özel öğretim stilleri. Öğretilecek bilgi, beceri ve etkinliklerin öğretim stillerinin öğrenilmesi.
Dersin Tanımı Beden eğitimi ve spor derslerinin amaç ve hedeflerine ulaşabilmesi için, deslerin teorik ve uygulamasında uygulanacak öğretim yöntemleri ve çeşitler hakkında öğretmen adaylarının bilgi ve beceri kazanmalarını sağlamak.

Dersin İçeriği
1 Eğitim ile ilgili temel bilgiler
2 Öğretim ve öğrenme ile ilgili temel bilgiler
3 Yaş gruplarına göre öğrencilerin gelişim özellikleri, ilgi ve ihtiyaçları
4 Beden Eğitimi Öğretmeninin özellikleri ve sorumlulukları.
5 Beden Eğitimi ve Öğretimini Etkileyen Faktörler
6 Öğretimin Öğeleri
7 Genel Eğitimin Amaçları
8 Beden Eğitiminin Amaçları
9 Vize Sınavı
10 Amaçların Sınıflandırılması
11 Beden Eğitiminde Öğretim Alanları
12 Genel Öğretim Metotları
13 Beden Eğitimi Programı ve Planlar
14 Öğretim Programını Geliştirme
15 Final Sınavı
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Özel öğretim yönteminin önemini kavrama
2 Öğretim yönteminin özelliklerini kavrama
3 Komut yönteminin yararlı ve eksik yönlerini kavrama
4 Alıştırma yönteminin yararlı ve eksik yönlerini kavrama
5 Eşli çalışma yönteminin yararlı ve eksik yönlerini kavrama
6 Komut yönteminin yararlı ve eksik yönlerini kavrama
7 demonstrasyon yönteminin yararlı ve eksik yönlerini kavrama
8 Katılım yönteminin yararlı ve eksik yönlerini kavrama
9 Kendini değerlendirme yönteminin yararlı ve eksik yönlerini kavrama
10 Öğrencinin başlatması yönteminin yararlı ve eksik yönlerini kavrama

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Disiplinler arası çalışmalarla müzikoloji arasındaki ilişkiyi açıklayabilmek
2 Disiplinler arası bilgi üretimine katkı sağlayabilmek
3 Müzikoloji alanına özgün araştırma fikirleri ile katkı sağlayabilmek
4 Uluslararası platformda kültürel ve müziksel çeşitlilik ekseninde bilgi üretimine katkı sağlayabilmek
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 12 2 24
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 2 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 2 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Tamer,K., Pulur,A. Beden Eğitimi ve Sporda Öğretim Yöntemleri, Kozan Ofset, Ankara, 2001. Masston, M., Asworth, S. (Çev. Eda Tüzemen), Beden Eğitimi Öğretimi, bağırgan Yayımevi, Ankara, 2001. Ahmet,Ç.Beden Eğitimi ve Sporda Özel Öğretim Yöntemleri,Nobel Yayınları.Ankara,2004
Yardımcı Kaynaklar İsmail,H,H.Beden Eğitimi ve Sporda Özel Öğretim Yöntemleri,Nobel Yayınları.Ankara,2004 S.Savaş,B.Genel Öğretim Metotları,Atlas Kitabevi,Konya,1995 Leyla,K.Öğretim İlke ve Yöntemleri,Gazi Büro Kitabevi,Ankara,1994

Ders İle İlgili Dosyalar