Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EGZERSİZ FİZYOLOJİSİ Birinci Düzey FZY550 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET AKİF BAKTIR
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Bekir Çoksevim
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli İnteraktif, sunumlar eğitim CD'leri
Dersin Amacı Stabil şartların dışında fizyolojik sistemlerin verdiği yanıtlara göre sistemlerin ölçme-değerlendirme kriterlerini oluşturmaktır.
Dersin Tanımı Farklı fiziksel aktivite düzeylerine, fizyolojik cevabın temellerini ifade eder

Dersin İçeriği
1 Egzersiz fizyolojisine giriş
2 Klinik önemi ve kullanım alanları
3 Egzersiz testleri ve egzersiz reçeteleri
4 Çocukların fiziksel aktivite düzeylerinin değerlendirilmesi
5 Büyüme çağında fizyolojik değelendirmeler
6 Bayan ve yaşlılarda fizyolojik değerlendirmeler
7 Depresyon ve egzersiz
8 Endokrin - metabolik rahatsızlıklar ve egzersiz
9 Kardiovasküler rahatsızlıklar ve egzersiz
10 Respiratuvar rahatsızlar ve egzersiz
11 İmmün sistem ve egzersiz
12 Eklem rahatsızlıkları ve egzersiz
13 Nöromüsküler rahatsızlıklar ve egzersiz
14 Egzersiz reçeteleri
15 Dönem ödevi ve sınav
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Egzersiz ve spor kavramlarının farklılıklarını açıklayabilme
2 Egzersiz ve spor terminolojilerine vakıf olabilme
3 Egzersizde enerji kaynakları hakkında yorum yapabilme
4 Egzersiz yoğunluğuna göre enerji kullanımı hakkında bilgi sunabilme
5 Egzersizin kardiopvasküler sistem üzerine etkisi hakkında bilgi verebilme
6 Egzersizin respiratuvar sistem üzerine etkilerini anlatabilme
7 Egzersizin su, elektrolit dengesi üzerine etkilerini konuşabilme
8 Yorgunluk nedenleri hakkında bilgi verebilme
9 Yorgunluk bulgularını yorumlayabilme
10 Toparlanma(recovery) konusunda gerekli donanıma sahip olabilme

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 15 15
Sunum / Seminer hazırlama 2 15 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 15 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı W.D.McArdle, F.I.Katch, V.L.Katch: Exercise Physiology G.A.Brooks, T.D.Fahey, K.M.Baldwin: Exercise Physiology
Yardımcı Kaynaklar Ehrman, Gordon, Visch,Keteyian: Clinical Exercise physiology Emin Ergen: Egzersiz Fizyoloji

Ders İle İlgili Dosyalar