Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
VERİ YAPILARI VE ALGORİTMALAR Birinci Düzey A-İŞL221 Seçmeli 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ GÖKHAN GÜVEN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ GÖKHAN GÜVEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Her öğrenciye bir bilgisayar düşecek şekilde laboratuvar ortamında yapılmaktadır. Python kodlama platformu olarak Jupyter Hub ve dersi alan öğrenciler için özel olarak tahsis edilen kullanıcı hesapları kullanılacaktır. Sınıf içi tartışmalar yapılacağından derse katılım önemlidir.
Dersin Amacı Python programlama dili üzerinden Veri Bilimine giriş niteliğinde temel-orta seviyede programlama bilgisi verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Veri Bilimine yönelik ve Python programlama diline başlangıç/orta seviyede hakimiyet sağlayacak olan bir derstir.

Dersin İçeriği
1 JupyterLab Platformu: Not defterini kullanma, Satırı Markdown, Code ya da Raw olarak ayarlama, Satır oluşturma/silme, Kod çalıştırma, Kaydetme ve paylaşma, Çekirdek (Kernel) Seçimi, Anaconda Kurulumu
2 Python’da İlk Kodlama: Pythonda ilk kodlama, Python versiyonuna bakma, Pythonda yorum yazmak, Pythonda hatalar, Kod hataları önizleme, Bireysel Uygulama: İlk kişisel program, Pythondaki nesne türleri: Tam Sayılar (Integers), Ondalıklı Sayılar (Floats), Bir nesne türünü başka bir nesne türüne dönüştürme, Boolean veri türü, Bireysel Uygulama: Türler, İfadeler ve Değişkenler: İfadeler, Bireysel Uygulama: İfadeler, Değişkenler, Bireysel Uygulama: Python’da ifadeler ve değişkenler
3 Dize (String) İşlemleri: Dize (String) Nedir?, İndeksleme (Indexing), Negatif İndeksleme, Dilimleme (Slicing), Adım (Stride), Dizeleri (Strings) Birleştirme, Kaçış Dizileri (Escape Sequences), Dize (String) İşlemleri
4 Demetler (Tuples): Veriseti (Dataset), Demetler (Tuples), Dizinleme (Indexing), Dilimleme (Slicing), Sıralama (Sorting)
5 Listeler (Lists): Veriseti (Dataset), Listeler (Lists), Dizinleme (Indexing), Liste İçeriği (List Content), Liste İşlemleri (List Operations), Listeleri Kopyalama ve Klonlama (Copy and Clone List), Bireysel Uygulama, Senaryo Çalışması
6 Kümeler (Sets): Kümeler (Sets), Küme İçeriği (Set Content), Küme İşlemleri (Set Operations), Kümelerde Mantıksal İşlemler (Sets Logic Operations), Bireysel Uygulama
7 Sözlükler (Dictionaries): Sözlükler (Dictionaries), Sözlük (Dictionary) nedir?, Anahtarlar (Keys), Bireysel Uygulama, Senaryo Çalışması
8 Arasınav
9 Koşullar (Conditions): Koşul İfadeleri (Condition Statements), Karşılaştırma Operatörleri (Comparison Operators), Dallanma (Branching), Mantıksal Operatörler (Logical Operators), Bireysel Uygulama
10 Döngüler (Loops): Döngüler (Loops), Aralık (Range), for döngüsü (for-loop), while döngüsü (while-loop), Bireysel Uygulama
11 Fonksiyonlar (Functions): Fonksiyon (function) nedir?. Değişkenler (Variables), Fonksiyonlar (Functions) ile işleri basitleştirme, Ön tanımlı Fonksiyonlar (Pre-defined functions), if/else ifadeleri ve döngüleri (loops) fonksiyonlarda kullanma, Özel fonksiyonlarda (Custom Function) varsayılan değişken (variable) değerlerini (values) ayarlama, Küresel Değişkenler (Global variables), Bir değişkenin kapsamı (Scope of a Variable), Koleksiyonlar (Collections) ve Fonksiyonlar (Functions), Bireysel Uygulama
12 İstisna İşleme (Exception Handling): İstisna (Exception) nedir?, İstisna İşleme (Exception Handling), Bireysel Uygulama
13 Sınıflar ve Nesneler (Classes and Objects): Sınıflara (Classes) ve Nesnelere (Objects) Giriş, Sınıf (Class) Oluşturma, Sınıfın (Class) Örnekleri (Instances): Nesneler (Objects) ve Nitelikler(Attributes), Yöntemler (Methods), Daire Sınıfı (Circle Class) Oluşturma, Daire (Circle) sınıfının (class) bir örneğini (instance) oluşturma, Dikdörtgen Sınıfı (The Rectangle Class)
14 Uygulama Laboratuvarı-Senaryo: Metin Analizi: Metin analizi nedir? Metin analizi uygulaması
15 Metin Dosyası Okuma: Veri İndirme, Metin Dosyalarını (Text Files) Okuma, Dosya Açmak için Farklı Yöntemler
16 Final Sınavları
17 Final Sınavları
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Başlangıç seviyesinde ve Veri Bilimi alanında Python programlama dilini araç olarak kullanır.
2 Veri yapılarını birbirinden ayırır ve tanımlar.
3 Python programlama dilinde yazılmış kodları okur, değiştirir.
4 Python programlama dilinde kod yazar ve dağıtır.
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İşletmeciliğin temel kavramlarını açıklar.
2 İşletmenin yönetim, pazarlama, üretim, muhasebe, finansman, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve araştırma geliştirme gibi temel fonksiyonları arasındaki ilişkileri kurar.
3 İşletmenin temel fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bakar ve bu fonksiyonların bütüne yaptıkları katkıyı açıklar.
4 İşletmenin ilgili fonksiyonlarına yönelik yasal ve etik kuralları listeler ve uygular.
5 İşletme biliminin gelişimine katkıda bulunan “yönetim-örgüt kuramlarını” açıklar ve bu kuramların uygulamadaki yerini tartışır.
6 Tüm örgütler için sözkonusu olan temel yönetim sürecini (planlama, organizasyon, yürütme, koordinasyon, kontrol) tasarlar.
7 İşletme faaliyetlerini etkileyen ve bu faaliyetlerden etkilenen insan davranışlarının gerisinde yatan nedenleri algı, tutum ve niyet ilişkisi kurarak açıklar.
8 Yeni iş-işletme kurma süreçlerini tasarlar ve geliştirir.
9 İşletmelerin bağlamsal koşullarında meydana gelen değişimleri analiz ederek, tüm işletme fonksiyonlarına yönelik stratejik alternatifler tasarlar ve stratejik plan yapar.
10 İşletmenin paydaşlarıyla olan ilişkilerini anlar ve paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
11 Sözlü ve yazılı iletişim kurma tekniklerini ve bunlarla ilgili teknolojileri kullanmayı öğrenir ve uygular.
12 Bilimsel bir araştırmayı bağımsız şekilde tasarlar, uygular ve sonuçlarını yorumlar.
13 İşletmelerdeki temel iş yapma süreçlerini tanımlar ve bu süreçleri kalite standartları çerçevesinde yürütür.
14 Belirsizliğin ve riskin yüksek olduğu gerçek iş ortamında, analitik düşünür ve problemleri çözer.
15 İşletmenin mali tablolarını hazırlayarak analiz eder.
16 Bir işletmede gerçekleşen işlemlerin muhasebe kayıtlarını yapar ve denetler.
17 Ulusal ve uluslararası piyasaları takip ederek finansal kararlar alır.
18 Ulusal ve uluslararası boyutlarda farklı pazar koşullarına ve müşteri potansiyeline uygun, etkin ve yaratıcı pazarlama karması stratejileri geliştirir.
19 Uluslararası gelişmeleri takip edecek düzeyde yabancı dil bilir.
20 ECDL (European Computer Driving Licence)/ICDL de (International Computer Driving Licence) yedi modüle karşılık gelen temel/orta/ileri düzey bilgisayar kullanım yetkinliği elde eder.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 5 2 10
Toplam iş yükü     121
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Jupyter Lab üzerinden her ders için paylaşılacak ders notları.
Yardımcı Kaynaklar YOK

Ders İle İlgili Dosyalar