Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE ÇAĞDAŞ TÜRK ŞİİRİ I Birinci Düzey TEA 543 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. SEMİH ZEKA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Anlatım, Tartışma
Dersin Amacı Türkçe eğitiminde çağdaş Türk şiirinin kullanılabilirliğinin incelenmesi
Dersin Tanımı Türkçe eğitiminde çağdaş Türk şiiri

Dersin İçeriği
1 Dil: Günlük Dil, Bilimsel Dil, Edebî Dil
2 Şiir Dilinin Özellikleri: Nazım Olması, Gramer Farklılık, Dil Hassasiyeti
3 Şiir Dilinin Özellikleri: Ahenk, Kapalılık, Başka Dile ve Nesre Çevrilememe
4 Şiirde Muhteva: Lirik Şiir, Didaktik Şiir, Epik Şiir, Satirik Şiir, Pastoral Şiir, Tasavvufi Şiir
5 Şiirde Muhteva: İmge ve İmge Oluşumu
6 Şiirde Yapı: Nazım Şekli, Bend, Mısra
7 Şiirde Yapı: Vezin, Kafiye/Redif
8 Edebî Metinler ve Çocuğa Görelik
9 Türkçe Dersi Öğretim Programları ve Edebî Metinler
10 Türkçe Dersi Öğretim Programında 5. Sınıf Kazanımları ve Çağdaş Türk Şiiri (Ahmet Kutsi Tecer Örneği)
11 Türkçe Dersi Öğretim Programında 6. Sınıf Kazanımları ve Çağdaş Türk Şiiri (Cahit Sıtkı Tarancı Örneği)
12 Türkçe Dersi Öğretim Programında 7. Sınıf Kazanımları ve Çağdaş Türk Şiiri (Faruk Nafiz Çamlıbel Örneği)
13 Türkçe Dersi Öğretim Programında 8. Sınıf Kazanımları ve Çağdaş Türk Şiiri (Fazıl Hüsnü Dağlarca Örneği)
14 Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Çocuğa Görelik açısından Orhan Veli Kanık''ın şiirlerinin Türkçe Eğitiminde Kullanılabilirliği
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Şiir dili ile günlük dil arasındaki farkı kavrama
2 Şiir dilini oluşturan unsurları öğrenme
3 Bir şiiri içerik yönüyle değerlendirme
4 Türk şairleri arasındaki üslup farklılığını kavrama
5 Çocuğa Görelik İlkesi açısından Çağdaş Türk Şiirini değerlendirme
6 Türkçe Dersi Öğretim Programı 5. Kazanımları açısından Çağdaş Türk Şiirini değerlendirme
7 Türkçe Dersi Öğretim Programı 6. Kazanımları açısından Çağdaş Türk Şiirini değerlendirme
8 Türkçe Dersi Öğretim Programı 7. Kazanımları açısından Çağdaş Türk Şiirini değerlendirme
9 Türkçe Dersi Öğretim Programı 8. Kazanımları açısından Çağdaş Türk Şiirini değerlendirme
10 Türkçe ders kitaplarında yer alan şiir örnekleri değerlendirme

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, Fen Bilimleri ve Çevre Mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri karmaşık mühendislik çözümlerinde kullanabilme becerisi,
2 Karmaşık mühendislik problemlerini belirleme, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi,
3 Karmaşık bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi,
4 Mühendislik uygulamalarında karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi,
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme,
6 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi, alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi,
7 Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni, başladığı bir işi tamamlama ve karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi,
8 Alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi,
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi, yenilikçi fikirlere açık olma bilinci,
10 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi,
11 İş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, kalite kontrol ve yönetimi ile çevre koruma konularında yeterli bilgi ve bilinci,
12 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrayabilme becerisi, mühendislik çözümlerinin hukuksal konusunda farkındalık,
13 Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını mühendislik problemleri ve çözüm önerileri ile ilgili konularda yazılı ve sözlü olarak bilgilendirme becerisi,
14 Alanında her türlü proje geliştirebilme ve uygulama bilgi ve becerisi, sorumluluğu altında çalışanları projeye dâhil etme bilinci, meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisi, girişimcilik hakkında farkındalık
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 9 3 27
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 2 6 12
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 28 28
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 3 3 9
Toplam iş yükü     174
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Metin Tahlillerine Giriş/1 ŞİİR (İsmail ÇETİŞLİ),
Yardımcı Kaynaklar Çağdaş Gelişmeler Işığında Şiir Tahlilleri (Gıyasettin Aytaş), Şiir Tahlili (Şerif Aktaş) Şiir Tahlilleri 2 (Mehmet Kaplan) Örneklerle Türk Şiir Bilgisi (Cem Dilçin)

Ders İle İlgili Dosyalar