Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİNLERARASI İLİŞKİLER Üçüncü Düzey FDB560 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç.Dr.Kenan HAS, Doç.Dr.Ramazan ADIBELLİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Ar. Gör. Bekir KÖYLÜ
Dersin Veriliş Şekli Anlatım, Münazara, Seminer
Dersin Amacı Din müntesipleri arasındaki dini, siyasi, kültürel ve ekonomik ilişkileri tarihi süreç içerinde incelemek
Dersin Tanımı Özellikle Yahudi-Hıristiyan-Budist ve Müslümanlar arasındaki din, siyaset ve kültür ilişkilerini inceler ve değerlendirir

Dersin İçeriği
1 Diyalog, Misyon
2 Hz. Peygamber döneminde gayri müslimlerle ilişkiler
3 Hz. Peygamber sonraki dönemlerde diyalog
4 Osmanlı döneminde gayri müslimlerle ilişkiler
5 Katolik kilisesinin resmi dokümanlarında misyon ve diyalog
6 Katolik kilisesinin resmi belgelerinde Hıristiyan olmayanlar sekretaryası
7 Hıristiyanlarla Müslümanlar arasında yapılan diyalog toplantıları
8 Budist-Hıristiyan diyalog toplantıları
9 Yahudi-Hıristiyan ilişkileri
10 Yahudi ve Hıristiyanlığın teolojik ortak paydaları
11 Vatikan-Kudüs ilişkileri
12 Ortadoğu eksenli din devlet siyaset meseleleri
13 Günümüz dünyası ve din müntesipleri arasındaki problemler
14 Çözüm önerileri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Diyalog kavramının neliği ve içeriği belirlenir
2 Hz. Peygamber dönemindeki gayr-i müslimlerle olan ilişkiler incelenmiş olur
3 Osmanlı dönemindeki gayr-i müslimlerle olan ilişkiler incelenmiş oluru
4 Budist-Hıristiyan ilişkileri incelenir
5 Vatikan ve misyonerlik anlayışı analiz edilir
6 Yahudi-Hıristiyan diyalog süreci incelenir
7 Hıristiyan-Müslüman ilşkileri tahlil edilir
8 Ortadoğu sorunu ve çözüm önerileri tartışılır
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, temel bilim ve Biyosistem Mühendisliği alanında yeterli düzeyde kuramsal-uygulamalı bilgiye sahiptir ve bunları uygular
2 Biyosistem Mühendisliğinde ortaya çıkabilecek problemleri tanımlayabilir, formüle edebilir ve çözebilir
3 Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümüne yönelik olarak disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
4 Biyosistem Mühendisliği uygulamaları için gerekli teknik ve araçları kullanır
5 Deney tasarlama, yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama yetilerine sahiptir
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir
7 Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlayabilir
8 Gelişen yeni teknolojilerden faydalanarak mevcut sorunları algılayabilir
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 10 5 50
Sunum / Seminer hazırlama 10 5 50
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 2 8
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Ali İsra GÜNGÖR,Vatikan, Misyon, Diyalog, Ankara, 2002

Ders İle İlgili Dosyalar