Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİNLERARASI İLİŞKİLER İkinci Düzey FDB560 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç.Dr.Kenan HAS, Doç.Dr.Ramazan ADIBELLİ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Ar. Gör. Bekir KÖYLÜ
Dersin Veriliş Şekli Anlatım, Münazara, Seminer
Dersin Amacı Din müntesipleri arasındaki dini, siyasi, kültürel ve ekonomik ilişkileri tarihi süreç içerinde incelemek
Dersin Tanımı Özellikle Yahudi-Hıristiyan-Budist ve Müslümanlar arasındaki din, siyaset ve kültür ilişkilerini inceler ve değerlendirir

Dersin İçeriği
1 Diyalog, Misyon
2 Hz. Peygamber döneminde gayri müslimlerle ilişkiler
3 Hz. Peygamber sonraki dönemlerde diyalog
4 Osmanlı döneminde gayri müslimlerle ilişkiler
5 Katolik kilisesinin resmi dokümanlarında misyon ve diyalog
6 Katolik kilisesinin resmi belgelerinde Hıristiyan olmayanlar sekretaryası
7 Hıristiyanlarla Müslümanlar arasında yapılan diyalog toplantıları
8 Budist-Hıristiyan diyalog toplantıları
9 Yahudi-Hıristiyan ilişkileri
10 Yahudi ve Hıristiyanlığın teolojik ortak paydaları
11 Vatikan-Kudüs ilişkileri
12 Ortadoğu eksenli din devlet siyaset meseleleri
13 Günümüz dünyası ve din müntesipleri arasındaki problemler
14 Çözüm önerileri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Diyalog kavramının neliği ve içeriği belirlenir
2 Hz. Peygamber dönemindeki gayr-i müslimlerle olan ilişkiler incelenmiş olur
3 Osmanlı dönemindeki gayr-i müslimlerle olan ilişkiler incelenmiş oluru
4 Budist-Hıristiyan ilişkileri incelenir
5 Vatikan ve misyonerlik anlayışı analiz edilir
6 Yahudi-Hıristiyan diyalog süreci incelenir
7 Hıristiyan-Müslüman ilşkileri tahlil edilir
8 Ortadoğu sorunu ve çözüm önerileri tartışılır
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Felsefe ve Din Bilimleri alanındaki temel bilgi, kuram ve yaklaşımları öğrenir.
2 Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerini bilimsel araştırma metotlarını esas alarak inceleme becerisi kazanır.
3 Felsefe ve din bilimlerinin verileri ile ilahiyat alanının diğer disiplinleri arasında yeterli ilişkileri kurar.
4 Felsefe ve Din Bilimlerinin temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
5 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulusal ve uluslar arası çalışmalar hakkında birikim edinir.
6 Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
7 Felsefe ve Din Bilimleri alanında özgün araştırmalar yapabilir.
8 Felsefe ve Din Bilimleri alanında ulaştığı sonuçları ulusal ve uluslar arası düzeydeki akademik ortamlarda paylaşabilir.
9 Bilimsel ve meslekî etiğe sahip olur.
10 Alanıyla ilgili kaynakları kullanacak derecede Arapça ve Batı dillerine sahip olur.
11 Alanında edindiği birikimi toplumun ihtiyaçlarını karşılamada kullanır.
12 Alanıyla ilgili çeşitli organizasyonlara katılır ve katkıda bulunur.
13 Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji geliştirilmesine yardımcı olur.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 10 5 50
Sunum / Seminer hazırlama 10 5 50
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 4 2 8
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     156
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Ali İsra GÜNGÖR,Vatikan, Misyon, Diyalog, Ankara, 2002

Ders İle İlgili Dosyalar